/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Problemer med dos program
Fra : z1terapi
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 25-10-05 17:32

Hej
Jeg kører et gammelt DOS-Program på en Windows xp pro maskine. Når jeg er logget ind som administrator, kører programmet perfekt. Når jeg logger mig ind som bruger, kan jeg åbne en menu til hvilket program jeg vil køre, men når jeg vælger programmet, går den ud i Windows og programmet lukkes.
Jeg har v. højreklik på genvejen lavet windows95 kompabilitet og givet alle brugere fuld rettighed til programmet.
Hvad kan problemet så være?

mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : phammerdk

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-05 17:45

har prøvet noget af det samme engang med et andet dos prg. Det jeg gjorde var at rette inde i selve genvejen - Vælg egenskaber for GENVEJ og vælg KØR I FULDT VINDUE - derefter virkede det.

Hvis det har noget med brugerrettigheden så prøv at sætte den bruger du ikke kan køre det under til at være administrator også - på den måde kan du jo se om det har noget med rettigheden at gøre. Husk at genstarte din maskine efter tilldeling af nye rettigheder.

Det kan også skyldes at du skal installere - eller oprette directory og genvejen - når du er logget ind som brugeren da stien til dit dos program måske peger ned på et directory i din administrators mappe - også vil den ikke, da du jo forsøger at køre et program der tilhører administratoren og ikke brugeren - det kunne også være løsningen

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 25-10-05 17:49

Det ser ud til at det var et spørgsmål om rettigheder. Jeg gav brugeren admin rettigheder, og nu virker det første af programmerne. Så er der kun ca. 10 programmer tilbage på ca. 60 computere.
Er der en måde man nemt kan give disse rettigheder med en batch fil eller lignende?

mvh Thomas

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 25-10-05 17:52

WOW, jeg satte lige det næste program til at køre i fuld skærm, og så virkede det med det samme.
Jeg kan nok ikke undgå at skal af med mine point nu

Tak for hjælpen.
mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : z1terapi

Dato : 25-10-05 17:54

Tak for svaret phammerdk.