/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Valutahandel
Fra : ivanovic1
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 25-10-05 10:12

Hej Alle,

Hvis man ønsker at investere penge i en valuta hvordan fungerer det så, så man får den bedste købskurs på selve dagen og den bedste salgskurs når man sælger.

Altså hvordan er det bedst at købe og sælge fra den ene dag til den anden, hvis man ønsker at begå sig med valutahandel.

Med venlig hilsen

Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 25-10-05 10:13

Hej Alle,

Det som jeg mener er om man skal bruge et program, eller om man bare går ned i banken osv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 10:14

Du må holde øje med valutakurserne i avis/nettet

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 25-10-05 10:16

Ja men hvor køber man valutaen til den bedste kurs på selve dagen, og hvor sælger man valutaen bedst på selve dagen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-05 10:19
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-10-05 10:20

afgjort skal du via din bank...

Kunne jo osse investere i en aktie i den pågældende valuta...

så kan du gøre via din netbank....

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 25-10-05 10:26

Valutahandel er et nul-sum-spil, dvs. når een vinder, er der en anden, som taber. Private investorer har som hovedregel ikke en jordisk chance for at vinde over de professionelle investorer, så mit råd er helt brutalt: Find på noget andet at investere din tid og dine penge i - f.eks. aktier, hvis du har en lang tidshorisont.

Mvh

Claus
www.shareholders.dk

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 25-10-05 10:32

Hej Claus,

Men hvis man nu alligevel har mod på at prøve, hvordan fungerer det så helt specifikt.

Ivanovic

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 25-10-05 10:34

www.forex.com
Her kan du følge valutakurser online. Der er et Learning Center. Der er Free trial.
Generelt vil jeg fraråde at gøre dette som privatperson, risikoen for at miste sine penge er mange gange større end chancen for gevinst.
Hilsen Johnny

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-10-05 10:35

har undersøgt det for kort tid siden..

Det skal foregå gennem din bank.... der skal oprettes en konto i den pågældede valuta

hvorefter banken kan købe til dig...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 10:37

Jeg går ud fra, at du spørger som privatperson (altså ikke hvor bankerne gør deres handler - men hvor du kan gøre dine).

Valutahandel er næsten som karteldannelse: Storebror (Nationalbanken) holder øje med markedet og lillebrødrene (de andre banker) kobler sig på der. Det er derfor typisk sådan, er bankernes kurser er identiske - de kan være en lille smule forskel på, hvorvidt du giver noget i vekselgebyr eller ej.

Med andre ord: Herhjemme er det faktisk ret ligegyldigt, hvor du veksler, for de holder samme kurs.

I udlandet er der derimod flere forskellige metoder - som f.eks. små valutaveksæingssteder - der rent faktisk konkurrerer på prisen af valuta (selv om det selvsagt ikke kan variere vildt meget). F.eks. kan du opleve i Tyrkiet, at der er små firmaer med 300 meters afstand, der har forskellige kurser. Det er dog ikke typisk firmaer, der begiver sig af med nethandel - så at gøre det herfra, turde jeg ikke.

Med andre ord, er det efter min opfattelse ikke værd at spilde krudt på mest favorable vekselkurs herhjemme - for de tager faktisk det samme.

Det du i stedet skal bekymre dig om, er det, som virkeligt betyder noget: Hvordan ved du, når max. eller min. kurs for dagen er ramt. Det er der jo ingen, der med 100% sikkerhed kan sige, men det er jo her, en dygtig valutahandler gør forskellen: Han rammer simpelthen rigtigt flere gange end han rammer forkert ! Og det er atså en kunst.