/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
En hundehandler.
Fra : maj_britt
Vist : 1153 gange
50 point
Dato : 24-10-05 20:51

To hvalpe solgt derfra, en aflivet af deform rygsøjle.........og naturligvis kan det dokumenteres, jeg så bevis fra dyrlæge i lørdags.

Penge retur kunne køber IKKE få, men en ny hund?????????? Og dette først efter mange og trange samtaler.

Flere steder på nettet ser jeg advarsler om dette "firma", der henter hvalpe fra de bedste kenneler og sælger dem videre herhjemme.

Ville du købe din nye ven her?

http://www.amazing-animals.dk/?pid=1

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 20:54

Nej bestem ikke!
hey bajbritt
knud didie

Kommentar
Fra : lisett

Dato : 24-10-05 20:58

Er det her vi skal være???

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:01

Jeps, Lisett, her skal vi være

Kommentar
Fra : lisett

Dato : 24-10-05 21:02

Weee så er jeg her *GGGG*

Kommentar
Fra : Helle_P

Dato : 24-10-05 21:06

Jeg er her også! Hvor er det bare skidt alt det her......tror sgu' ham Peter derinde godt kunne være Jan in disguise!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:06

Her står vi selv til ansvar for vores skriblerier, her kommer ingen admin og smider folk ud, fordi et firma beder dem om det.

Kommentar
Fra : lisett

Dato : 24-10-05 21:07

Jahh det tror jeg også.. men det er sku for dårligt at smide hende ud, og så bruger de den undskyldning at for mange har stemt på hende...

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 21:07

Staveplade tak!!

Puha fik man lige brug for lidt luft fra HG, hvor blev jeg dog skuffet over situationen!!
Men vi skal hundehandlerne til livs!!

hey lisett *SS*

Kommentar
Fra : lisett

Dato : 24-10-05 21:09

Haiii didiec

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 21:10

Dyrehandlere kan kun overleve, hvis der er nogen, der vil købe hos dem!
Hold jer langt væk!!!

En hund, som man jo helst skal leve med i mange år er værd at vente på -----og betale for.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:12

Det skal vi nemlig og herinde må vi advare, blot vi kan henvise til noget sagligt.

Kig lige her:

www.kennel-casmier-advarsel.dk

Læs så under flere historier.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 21:12

Og da, velkommen til kandu... Der skal rigtig meget til for at blive smidt ud herfra....

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:14

Birgitta, helt korrekt, men det kræver jo at vi advarer førstegangkøbere om hundehandlere, ikke sandt?

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 21:19

birgitta: *GG* det glæder vi os til (at give vores mening, uden at blive stemt ud)

Man kommer langt med at advare, måske ikke hele vejen.
Men rom blev ikke bygget på en dag.

Min opfattelse er, at det er boomet med useriøse kenneler og hundehandler de sidste par år
- Folk handler i god tro, det er ikke fair at man skal have en videregående uddannelse for, at købe hund.

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 21:21

Selvom der er mange der går efter de billige hvalpe og ikke tjekker efter.
Men de historier jeg har læst, har jeg medfølese for de købere, som er blevet ført bag lyset.

Kommentar
Fra : dacalen

Dato : 24-10-05 21:22

hejsa majbritt dan C her..
Nu vil jeg være kritisk.. jeg ser et link til en side med hunde.. og ord du skriver... jeg ser ikke beviset ?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:28

Nope, Dan, det ligger godt og lunt hos en hvalpekøber, men stol du bare på at jeg har set det.

Du har vel også set at hun skrev hun havde købt hvalp derudefra?

Jeg havde håbet at hun var online på msn, men nope

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 21:33

er der nogen der ved hvad de bedste kenneler er?? Eller hvilke kenneler de bliver hentet fra?

Jeg mener det kan da ikke være de bedste, hvis man nu gik op i psykisk og fysisk sunde race hunde.
Gad godt at vide hvilke linjer der eller gode kenneler der er i disse hvalpe.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:38

Jeg har nu også lidt svært ved at tro på at de bedste kenneler vil sælge til videresalg.

Kommentar
Fra : dacalen

Dato : 24-10-05 21:41

Jo majbritt jeg har set det der står.. men at nøjes med at stole på det du siger er jo ikke et bevis.(pssst jeg er kritiker nu..husk det )

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 24-10-05 21:41

Smidt ud hvorfra ???

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:42

I skal BTW lige vide, at herovre kan I søge.......op i den hvide ramme og skriv navnet på den kennel I leder efter og så står der måske noget om den.

Kommentar
Fra : didiec

Dato : 24-10-05 21:45

Jeg TROR desværre ikke disse hunde bliver hentet fra de bedste kenneler, heller ikke kenneler men sådan nogle hundehalle, hvor det flyder med hvalpe i papkasser. de kan købes fra 100-300 stk måske er de fra de lidt bedre men samme stil til 300-500 stk
Det lyder måske tough (men jeg tør godt at skrive det)

De faker med stambøger, putter navner på eksisterende kennelnavne på
og fake dyrlæge tjek

-Jeg føler mig magtesløs.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:46

dan, jeg kan ikke lægge det ind, jeg har jo "kun" læst det, jeg fik det sandelig da ikke med hjem.

Smidt ud fra hundegalleriet for at være kritisk overfor hundehandlere.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-10-05 21:50

Jeps, vi så jo sagen med den shi tzu, den der havde polsk pas.........en hundehandlerhund, solgt fra Amager, ret væmmeligt.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-05 15:13

En 8-ugers hundehvalp med stambog koster allermindst 5000 kr. For det meste meget mere.
Hvis en hvalp er billigere end det, så er der noget galt. --Hvis stambogen mangler, så har man ingen garanti for, at den vitterlig er af den race, som sælgeren siger. Og heller ingen garanti for alderen.

Hvis man køber en hvalp uden at have set moderen, så er man med til at støtte hundehandlerne, der har så mange tragiske hundeskæbner på samvittigheden.

Folk bruger masser af energi på at finde ud af, hvilken race de allerhelst vil have. Men når de så skal til at købe, så "er stambogen ikke så vigtig" --for de har jo ingen planer om at gå på udstilling med hunden. JAMMEN hvad VIL de mennesker så med en hund af bestemt race??

Det har jo taget mange, mange års avlsarbejde at udvikle hver enkelt race med racens specielle egenskaber og udseende. ---Hvis man har set sig glad på en bestemt race, hvorfor vil man så ikke støtte avlsarbejdet så racen fortsat bevarer sin specielle charme?

Det er da bare for tåbeligt overhovedet at overveje at købe en hund af en bestemt race andre steder end i en anerkendt kennel.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-10-05 16:50

Det er så sandt som det er skrevet, Birgitta, og alligevel sælger denne hundehandler bunker af hvalpe.

Til overpris, en håndskreven garanti på et stykke A-4 papir, hvalpe hente langvejs fra hos"de bedste kenneler" og så går de derude, til de bliver solgt.

For ikke så lang tid siden kunne man bestille sin hvalp online, det er så vist nok stoppet efter en massiv kritik.

Men bare tanken om at bestille sin hvalp online?

Sygt........

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 26-10-05 11:09

Hvis alle hunde/hvalpe køber undlod at købe af medlidenhed og steder hvor de ikke ville efterlade deres børn min. 24 timer (regn med de første 8 uger af en hvalps liv svarer til over 1 år af dit barns, de feje der bliver lavet der er stort set umulig at rette op igen). Så der ligger også et stort ansvar på køberen, det er levende væsner og ikke en brugsgenstand, hvor man bare kan bruge garantien (købeloven gælder også ved salg af dyr).
Der er også flere dårlige eksempler på danske opdrætter. Det er sjællent(forhåbentlig aldrig) at en opdrætter laver syge hvalpe med vilje, men oftere at der er svigt i præningen de første 8 uger som så kan give mentale problemer.

MIT RÅD TIL ALLE NYE HUNDEEJERE TAG ET KURSUS OM FØR JEG KØBER HUND, OG ALLIERER JER MED EN DER ER MERE ERFAREN. BESØG FLERE OPDRÆTTER, SÅ DER ER EN SAMMENLIGNINGS MULIGHED.

SE JER FOR DET ER FØLELSER DET HANDLER OM, BARE IKKE MEDLIDENHED DA DET KAN GIVE MANGE PROBLEMER.

M.v.h.
Kim

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 16-11-05 13:34

Tak for svaret Birgitta.