/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Et godt MIDI-keyboard
Fra : crippleshrimp
Vist : 1096 gange
175 point
Dato : 24-10-05 16:05

Hej

Jeg går og sysler lidt med noget musik på computeren, og det er efterhånden blevet nødvendigt med et MIDI-keyboard.

Jeg har endnu ikk den store erfaring med elektronisk musik, så jeg har derfor ikk tænkt mig at ofre vilde summer keyboards.

Men hvad kan man få for max. 2000,- (gerne mindre:), og hvilke ting skal man gå efter? Markedet er jo kæmpe stort!

MVH
Crippleshrimp

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 24-10-05 17:32

Hej Crippleshrimp....

Jeg går ud fra at vi taler om et MIDI-keyboard uden lyde, så du kan bruge lydene fra din computer??

Har du nogen ide om hvor mange tangenter du har brug for? 61 er standard størrelse på keyboards, men man få MIDI keyboards med både flere og færre tangenter....

Ved 61 tangenter ville, CME: UF6 MIDI keyboard, være et godt bud. Der er nemlig også controllere på keyboardet, så du kan styre effekter samtidigt med at du indspiller, samt fra keyboardet starte/stoppe indspilningen, og spole frem og tilbage. Det koster 1995.-

Hvis du ikke har brug for controllere kan du nøjes med M-Audios: Keystations 61es. Det er bare tangenter med MIDI og koster 1495.-

Du kan finde dem begge her: http://www.aage.dk du skal ind under Keyboards i venstre side, og derefter ind under motherkeybords.

Begge kan anbefales, men jeg ville vælge CME UF6 p.g.a. controller muligheden.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-10-05 22:24

fluffyclaus har et point her!
M-Audio laver nogle særdeles gode midi-keyboards, i mange varianter. De fås også med mange controllere!
Har selv købt M-Audio Radium 49 (med mange controllere) hos Aage, men de fås også hos Knud Eskildsen og andre steder. Jeg bruger det både til computer og til live-styring af diverse ved optræden. Tror det var i omegenen af 1500 jeg gav.
Kan anbefales.
Hilsen myg