/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tyrkisk æblete - hvor kan det købes?
Fra : hojriiskim
Vist : 16104 gange
100 point
Dato : 23-10-05 19:22

Hej..

Som overskriften siger er jeg ude efter noget tyrkisk æble te.. Min kæreste har haft en pose med hjem fra tyrkiet i sommer, men den er ved at være væk. så tænkte jeg på om der var nogen der vidste om det kunne købes i DK(gerne i herning-silkeborg området)?

Det er sådan noget hvidt pulver som røres op i det varme vand og så bliver det til en æblejuice-farvet te, som også smager i retning af æblejuice..

På forhånd tak..

Kim

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-10-05 19:29

Du kan f.eks købe det i Aabenraa

http://www.carstensens-tehandel.dk/group.asp?group=21&sub=21

der findes sikkert andre steder.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-10-05 19:30

http://www.carstensens-tehandel.dk/group.asp?group=21&sub=21
Her er en forhandler søger videre

sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-10-05 19:42

He he ja ja to sjæle samme tanke.vi fandt begge den forhandler i Åbenrå.............
Jeg var inde på flere sider men ingen i dit område,,,,,,,,,,
Hvis der i dit område er en tyrkisk grønsags handler eller restaurant var dette måske et alternativ -Jeg ville nok prøve et af de alternativer

mvh sverola

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-10-05 21:16

Uden te ganske vist, men skulle give smagen: http://www.familiemad.dk/tilbehoer/visopskrift.asp?letter=905

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-05 21:46

Prøv et et supermarked. Jeg er ret sikker på at de har haft det i Netto. Vi er heldig at have en "indvandrerbutik" her i Middelfart, hvor jeg plejer at købe det. Det er blevet ret udbredt efterhånden.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 27-10-05 10:27

Hej Kim.
Stort set alle udenlandske kiosker og grønthandlere har det, også i dit område. Og lige i øjeblikket kan det også fåes hos Netto, hvis ikke det er udsolgt. Mange af de udenlandske forretninger er også flinke til at få det hjem, hvis du spørger dem.
Mvh Vivi

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 03-11-05 16:58

Tak for svaret rosekamp.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 03-11-05 18:32

Velbekom. Men jeg må da lige høre om du fik fat i det - og hvor?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 04-11-05 13:18

jeg har ikk fundet det endnu, men har en fætter i KBH som er sat på opgaven i nogle lokale butikker..

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 04-11-05 13:29

Ok - ellers må du lægge vejen indenom vores lokale mand, næste gang du krydser Lillebælt

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 04-11-05 16:07

ja det må jeg jo lige..

Kommentar
Fra : drowflex

Dato : 04-04-09 13:02

Her er det i pulverform og det kan sendes :)

Har selv ledt længe efter det.

http://www.eliksirshop.dk/shop/default.asp?ProductNumber=8034&SetLng=26