/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
importer knallerter fra udland
Fra : 120690
Vist : 1067 gange
10 point
Dato : 23-10-05 17:49

hej alle sammen..

jeg tænkte lidt på om man kan købe en knallert i fx. Tyskland og så få den til Danmark uden at jeg skal betale afgift og alt det der som man skal gøre med en bil hvis man købte den i Tyskland.

Er der nogle som der ved noget om det, eller hvor man kan ringe hen og få det afvide.

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 23-10-05 18:11

Det kan du sagtens, bortset fra der findes kun meget få 25 km/t timen knallerter i Tyskland.
Men både 30/km/t og 45 km/t maskiner er som regel billigere i DK end i tyskland, hvis det er nye vi snakker om.
Du kan jo få både 30 og 45 til under 8000 kr - 45 under 7000

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-10-05 20:04

Det bliver noget værre rod. Der er ikke afgift på dem herhjemme alligevel, og du ender bare med at skulle igennem et syn, og der skal alle de anske begrænsinger jo være der, og hvordan vil du selv fabrikere et blindrør på udstødningen?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-10-05 20:05

Det bliver noget værre rod. Der er ikke afgift på dem herhjemme alligevel, og du ender bare med at skulle igennem et syn, og der skal alle de danske begrænsinger jo være der, og hvordan vil du selv fabrikere et blindrør på udstødningen?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-11-05 21:06

vel sige hvis du virklig vel spare penge på din scooter/knallert så skal du impoter fra usa de har nogle af de knallert som vi har til ca 3000 kr (plus ca 1000 kr i fragt) og de køre 60 km/t du kan bare sætte de dele der er ulovlig her hjemme af og sætte dem på igen efter politi har godkent det hvis du vel køre de 60 km/t og synet kan betale sig der er nemlig ca 2000 kr så det bliver ca 8000 for en knaller der koster 16000 her hjemme (har ikkprøvet det selv men 2 af dem jeg kenner har gjort det )(her sige jeg ca 2000 kr i recevedele for det er både billiger og dyre )