/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Barnevogn fra Bilka
Fra : smededos
Vist : 2848 gange
50 point
Dato : 23-10-05 17:17

Hej!!

Er der nogen der har erfaringer med barnevogn fra BabyCare i Bilka? Hvordan er kvaliteten og lever den op til de gældende krav?

Med venlig hilsen

Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 17:24

Jeg kender ikke barnevognen fra Bilka, men her er en test fra Tænk og test af barnevogne

http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/barnevogn/skema/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 17:27

her er et testresultat udført af forbrugerstyrelsen

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 23-10-05 17:33

Husk at se om den er CE godkent ellers må den ikke stå hos en dagplejemor der er lige kommet nye regulativer om dette min kussine har lige informeret om det vi var selv ved det men så blev det til en odder istedet

Husk CE
Zita

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 60 point
Dato : 23-10-05 18:22

Vi har her haft Babycare-vognen til begge vores børn. Vi kan kun anbefale den. Den har en god stor kasse (et af de største mål der findes inden for dette).
Vi valgte at købe en til hvert barn, så den ældste vogn er nu ved at være 3 år gammel. Den er lidt ramponeret (især efter en hårdhændet behandling i lufthavn) men virker stadig upåklageligt.
Den nyeste er nu et 1/2 år gammel og dette er en ny model i forhold til den ældre. Den er lettere idet den mere er opbygget af aluminium og - efter min mening - også flottere.
Vi har alt i alt været rigtig godt tilfredse og vil - prisen taget i betragtning - absolut anbefale Bilkas vogne.

Mht. kravene har jeg på Bilkas hjemmeside hentet dette spørgsmål og svar:

Spørgsmål:

Hejsa.

Vi skal være forældre, og er så småt begyndt at kigge på barnevogne osv. Jeg ser så at Bilka har en barnevogn, Baby Care til en meget rimelig pris.
Jeg går ud fra at BabyCare´s vogn også er godkendt de steder den skal. Men jeg undre mig over forskellen i prisen mellem Baby Care og en "mærkevare" barnevogn.

Mette Andersen svarer:
Kære kommende forældre

Mht. godkendelser på barnevogne eksisterer der ingen specielle sikkerhedsgodkendelser, som f.eks. på barnestole, hvor de SKAL være ECE godkendt før de må sælges. Men en barnevogn SKAL leve op til nogle andre krav, så som at barnevognen ikke kan klappe sammen, hvis den ikke er samlet på rigtig vis etc.. Dette lever vores + alle andre barnevogne der bliver solgt i Danmark op til.

Mærkevare barnevogne er ofte produceret i Danmark, hvor vi har relativt høje lønninger. Baby Care barnevognen er produceret i Polen, hvilket er med til at holde produktionsomkostningerne nede. Bl.a. derfor kan Bilka sælge vognen billigere.
At vognen er produceret i Polen betyder dog ikke at den er af en dårlig kvalitet. Hvis du fx køber en Baby Care barnevogn og der opstår et problem med stel, hjul eller lignende vil Bilka sende en ny reservedel med det samme og der vil gå max 2 dage før du modtager dette. Hvis du køber en barnevogn i Specialhandlen er der helt andre reklamationsrammer, som jeg mener du bør undersøge.

Samtidig kan jeg fortælle, at Bilka i samarbejde med en af de største grossister har udviklet barnevognen og de har tilført den nødvendig ekspertise og know how før den blev sat i produktion.

Når man skal vælge barnevogn bør man prøve at køre med den og se hvordan man synes det er. Man skal også se på ens behov, skal den fx. ofte klappes sammen så skal det være på en nem og let måde o.s.v.

Mette

Med venlig hilsen

Moggi

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 23-10-05 19:00
Godkendelse af svar
Fra : smededos

Dato : 23-10-05 20:19

Tak for svaret Moggi.