/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Creme?
Fra : Tina1_
Vist : 901 gange
150 point
Dato : 21-10-05 10:46

Hej.

Jeg har fuldt med på denne side et stykke tid og har nu valgt at oprette mig.

Mit spørgsmål er:

Jeg har set mange stiller spørgsmål om bumser.
Jeg har lidt det samme problem og er 20.
Jeg har hørt om en creme man kan købe der dækker bumser så de er svære at se.. Mange kendte bruger det også sådan noget...

Men hvad hedder den og hvor kan den købes?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 11:23

velkommen til dig

tænk dig lige lidt om - det er aldrig godt at vælge en løsning til at dække bla. bimser med - det kan gøre det langt værre.

Sørg i stedet for at behandle din hud rigtigt og rense godt - alt det du faktisk godt ved

Skal du endelig ind i mellem dække fordi du synes det er vigtigt kan du jo bruge næsten - og jeg skriver næsten - hvad som helst, sådan af og til .

Clinique har en stift der renser godt - o g en creme der dækker godt - men det er dyre sager

Ved godt det ikke lige var hvad du ville høre - men synes det er synd at forsøge at gøre problemet værre.

Har du kontakt til læge - hudlæge ????? Det er oftest der hjælpen er at hente i virkeligheden jo.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-10-05 11:29

Nej, - bumser kan aldrig fjernes med en dækkende creme. De kan da heller ikke engang rigtig skjules...
Gå til din læge, som miritdk siger, og snak med ham/hende.
I nogle tilfælde hjælper det med hudplejeprodukter, - i andre er det ikke nok. Det kan være hormonelt betinget eller skyldes stress eller affaldsstoffer i systemet. En biopat vil måske kunne hjælpe dig, hvis ikke lægen kan.
I en periode af mit liv havde jeg selv mange bumser. Det hjalp at gå til hudpleje 1 gang om måneden, hvor jeg fik renset huden og fjernet urenheder. Det er forbudt at pille i bumserne, - det gør kun ondt værre! Især er det forbudt med snavsede fingre, - så laver man kun mere ballade i huden.
Tænk også på, om der evt. er noget i din kost, som du kan ændre. For meget slik, cola og fede sager er ikke godt. Ej heller cigaretter for den sags skyld.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-10-05 11:31

Men ellers er det måske teater-sminke du tænker på? Prøv at gå ind i et stormagasin og spørg i make-up afdelingen. Jeg tror nok, at man i dag kan købe mange dækkende make-up cremer, som ligger tæt op ad teater-sminke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 11:38

teatersminke må kun bruges over et par timer max !!!!!! forurener som så meget andet

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-10-05 12:10

Det hedder bare en dækcreme er en stift og fås i de fleste makeup- butikker.
Den fås i 2-3 nuancer hudfarver.
Den bliver udover bumser også brugt til at dække sorte rande under øjnene og andre uønskede farvede partier i specielt ansigtet.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-10-05 12:16
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-10-05 12:21

Til selve behandlingen af bumser er aloe vera gel, fås på apotektet og i Matas, en rigtig god løsning og så er det ikke dyrt i forhold til andre midler og tilmed 100% naturlig, men først og fremmest er det virkningsfuldt også på evt ar efter tidligere bumser, hjælper det huden til at blive sund igen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-10-05 12:34

Hej Tina1

Hvis det er et stort problem for dig, kan du ved din læge få en A vitaminkur der går ind og hjælper på hudproblemer

Men det skal også kun være fordi det virkeligt er et stort problem, det er en skrap kur, hvor du ikke må blive gravid imens kuren står på, og du risikerer at få meget tørre og skallende læber, men det hjælper

>Miritdk-Bimser!!?? hihi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 18:42

- bimser er jo næsten til at foretrække i stedet for fordrukne kratere

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 21-10-05 19:01

>Miritdk, nu må du lige holde dig til tråden...fnis... og ingen krydshenvisninger til tidligere spørgsmål!! selv!

Det er jo et seriøst forum det her.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-05 19:27

Gå til lægen.
Bumser er en infektion. Det kan løses med en antibiotika-kur. Du skal nok have en henvisning til en hudlæge.

Du kan også få en roaccucutan-kur (en slags A-vitamin). Men det er en ret skrap kur, med visse bivirkninger og bl.a. fosterskadende virkning, så man skal være HELT sikker på ikke at blive gravid undervejs.

Antibiotikakuren virker i løbet af få dage, men man skal blive ved med pillerne i adskillige måneder.

Men snak med hudlægen, så I sammen finder ud af, hvad der er bedst til lige netop dig.

Kommentar
Fra : Tina1_

Dato : 25-10-05 10:28

Hvor slemt skal det være før man kan søge læge?
Jeg har også pletter efter bumser..

Er bare nervøs for at lægen siger at det ikke er et problem...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 10:43

ingen her kan forudse hvad lægen synes - få en henvisning til hudlæge og tal med hende/ham - der er bedre forståelse -

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 150 point
Dato : 25-10-05 15:35

Se du bare at få det overstået. Hvis din egen læge ikke synes det er noget problem, så kan han måske selv trylle det væk... Men hvis han ikke kan det, så skal han henvise dig til en hudlæge. Desværre kan der godt være ret lang ventetid.

Selvfølgelig er det et problem for dig!! Vi taler jo om pletter og bumser der sidder I ANSIGTET!!!

Af én eller anden grund er det som om man (mig selv incl.) skammer sig over at have bumser... Men dels er det en meget almindelig hudsygdom, og dels KAN den altså behandles.. --Af sted til læge med dig!!

Og du skal ikke lade din egen læge starte antibiotika-behandling hvis han ikke ved, hvad han gør.
Jeg skulle have et helt gram erytromycin (4 piller) daglig i flere måneder..
Inden da havde jeg prøvet flere mislykkede kure, som min tidligere læge havde udskrevet. --Samtidig med at hun udskrev recept på creme, som MODVIRKEDE antibiotikaen...

Du vil blive SÅ glad når du endelig får taget dig sammen og din hud bliver helt pæn! Skynd dig lidt! Livet er for kort til bumser..

Godkendelse af svar
Fra : Tina1_

Dato : 25-10-05 16:12

Tak for svaret Birgitta.

Din besvarelse har sku givet mig et helt andet syn på det..
Jeg vil imorgen når jeg står op tage telefonen og ringe til lægen og bestille tid!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-10-05 17:38

Tak for accepten af mit svar, Tina.

Jeg har selv været enormt plaget af bumser (ikke mange, men JEG var plaget) indtil jeg fik taget mig sammen til at gå til læge som ca. 40 årig. Og jeg ÆRGRER mig over, at jeg ikke fik det gjort da jeg var teen-ager og udseendet betød rigtig meget.

Rigtig god bedring med dig.

Jeg sætter flueben forneden, hvis du får lyst til at fortælle hvordan det gik hos lægen.

Kommentar
Fra : Tina1_

Dato : 27-10-05 12:38

Helt klart Birgitta!

Jeg skriver når det er...
For det er jo trods alt ens ansigt..

Jeg har det ikke vildt meget, men som du siger jeg er plaget.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-05 14:16

Ja, og det er jo sådan, at man hele tiden går og er nervøs for, om det bliver værre, -og prøver alle mulige ting for at få det væk.. ---Der er ikke grænser for, hvad jeg har forsøgt af underlige cremer, kure og behandlinger...

Har du fået ringet til lægen?

Hvis din egen læge har mod på selv at behandle dig i stedet for at give dig en henvisning til hudlægen, så kan jeg godt give dig den præcise kur fra min hudlæge, altså hvor mange uger, hvor mange piller o.s.v. --Og navnet på den creme, man skal bruge samtidig.

Kommentar
Fra : Tina1_

Dato : 28-10-05 10:28

Kan først ringe mandag.

Men er nervøs for at han nærmest afslår at hælpe da det ikke er så slemt som på andre.
Der nærmest har hele hovedet fyldt.

Men jeg har bumser og de irretere mig virkeligt!!

Er det piller og creme der kan købes uden recept?

Kommentar
Fra : Tina1_

Dato : 28-10-05 14:34

Jeg har jo ikke ligså mange som folk der har hele hovedet fyldt men jeg har en del stykker og det er provo.
Men hvis man kan købe de ting du snakker om og hvis du ved hvordan man gør er der jo ikke nød for lægen.

Hvis ikke ringer jeg Mandag.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-05 14:31

Nææh, Tina... Man kan ikke købe antibiotika i håndkøb. Der skal altid recept til.

Der ER selvfølgelig forskellige håndkøbscremer, som måske hjælper i nogle tilfælde...
Der er noget, der hedder "Basiron" som fås på apoteket... Hvis du vil prøve det, så følg endelig brugsanvisningen. Og hvis der ikke er en bedring i løbet af få uger, så må du til lægen alligevel.

Nogle p-pille-mærker virker også rigtig godt mod bumser hos unge. Så det kunne også være en mulighed. Men de kræver jo også recept.

Kik på Netdoktors råd her:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/bumser.htm

Der står også om medicin..

Kommentar
Fra : Tina1_

Dato : 02-11-05 15:27

Hej igen.

Jeg har købt overnævnte "Basiron" som du beskrev.
Så må vi se hvordan det forløber sig.

Jeg melder tilbage med svar på om det evt hjælper..!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-05 16:33

Fint nok! Det KAN jo være, at det bare er det, der skal til.. Held og lykke med det.