/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pære!!
Fra : rover600_valby
Vist : 4210 gange
50 point
Dato : 20-10-05 08:53

Hej igen er der nogen af Jer der kender Osram Silverstar pære de skulle gi mere lys er der nogen der ved om det er rigtigt, eller kender nogen som er bedre hvis jeg savner et mere klart og stærkere lys??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 10:50

De giver bedre lys end en standardpærer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 10:51

Hvis du vil have bedre lys end det, så skal du sætte et slaverelæ og direkte forbindelse til batteriet

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 20-10-05 13:36

Du kan købe et sæt pære i BILTEMA med en effekt på 70W/100W, du skal bare sørge for at dine paraboler kan klare den højere varme fra dem, har selv brugt dem på biler der havde "dovne" lygter og de kan godt lyse en mørk skovvej op.

Det skal nok lige nævnes at den lokale synsinspektør nok ikke vil være særligt imponeret hvis de sidder i når bilen skal synes.

Ellers kan du jo montere et sæt ekstralygter, men det er jo lidt mere omstændigt end bare at skifte pærer.

Mvh. Iceman

Kommentar
Fra : tblaabjerg

Dato : 30-10-05 16:25

Jeg kan anbefale dig at prøve Philips Vision Plus - de koster den nette sum af 350 for et par H7, lidt pebret men pengene værd. Jeg har efter skiftet absolut kunne mærke en forbedret lysstyrke.
Pæren får endvidere topkarakter i FDM test mens Osram Silverstar som du selv nævner kommer på en 6. plads med kommentaren "Et skuffende resultat i forhold til Philips".

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 31-10-05 07:32

Hej, kan man også få dem som Philips Vision Plus som H1 Pære? Tror du de er lige så gode? når selve præer er mindre???

Kommentar
Fra : tblaabjerg

Dato : 01-11-05 00:01

Hej,
Ja de kan også fås som H1 pærer - bl.a. hos bildillen og bilexperten. Om pæren er lige så god iH1 størrelse som i H7, må jeg blive dig svar skyldig - det aner jeg ikke. Men jeg har udskiftet mine std. volvo pærer (den ene sprang) med Philips Vision Plus i H7 og der var synlig forskel.
Generelt viste FDM testen at Philips modellerne var i toppen, Osram i midten og nederst Bosch og en række "no name".

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 01-11-05 14:20

VED DU OM JEG KAN LÆSE DEN TEST ET ELLER ANDET STED KAN DU MÅSKE SENDE DEN TIL MIG??? DEN KUNNE JEG RIGTIG GODT TÆNKE MIG AT LÆSE???

Kommentar
Fra : tblaabjerg

Dato : 01-11-05 21:56

Prøv at læse http://web3.aftenbladet.no/fritid/bil/article161176.ece fra det norske Aftonbladet, hvor man gengiver testen (på norsk og hvis det kniber med det norske, så kan du smide din mail og jeg vil sende .pdf filen fra FDM til dig.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 02-11-05 08:55

tak for det men du må godt sende mig den hvis du gider til rrb@post.dk

Accepteret svar
Fra : tblaabjerg

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-05 23:00

Artiklen sendt til din mail - god læselyst.

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 03-11-05 11:51

Tak for svaret Thomas det var rigtig god læsning vi er flere der har læst det her på arbejdet tk for det...
Mvh Roberto.