/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tilslutning af brændeovn ?
Fra : nicka
Vist : 1217 gange
100 point
Dato : 19-10-05 13:39

Hej kanduer

Mon nogen kan komme med et bud på hvad det ca. vil koste at få tilsluttet en brændeovn (man har i forvejen).Hvad med rør og skorsten o.s.v er det noget man selv køber eller har montøren det med? Og hvem kontakter man lige for at få sådan en omgang udført?

Den skal tilsluttes i et kolonihavehus, hvis det har nogen betydning.

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-10-05 14:29

du skal spørge skorstensfejeren først. for hvis han ikke vil godkende skorsten og omgivelser duer det ikke. hvis du skal have ny stålskorsten, kan du købe den i de fleste tømmerhandler, eller hos dit lokale pejsecenter. du kan selvfølgelig også vælge at få en fagmand til at lave det hele, og levere de fornødne materialer. det bliver som regel ikke dyrere, da en fagmand gerne lægger15-20 % på prisen, hvis ikke han skal levere materialerne.
du skal også lige spørge i haveforeningen, om du overhovedet må have lov til at fyre i en brændeovn der. spørg i dit lokale pejsecenter, hvad det koster. de ved den slags

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-05 14:33

I dette link er der lidt om priser på skorsten. Du kan godt selv købe det. Men ellers tag en snak med din skorstenfejer, han kan råde dig.

http://www.billigvvs.dk/shop/ProductModule.asp

Kommentar
Fra : nicka

Dato : 19-10-05 16:34

Måske jeg lige skulle uddybe lidt. Ja vi må gerne have brændeovn for haveforeningen og det er et nybygget hus hvor der ikke før har været brændeovn, brændeovnen alene har vi fået i gave så det er hul i taget og hele moletjavsen der skal laves - er det osse skorstensfejeren der laver den slags eller kan man gøre det selv?

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-05 16:54

Jeg er godt nok i tvivl, men jeg tror det er en VVS mand du skal have fat i. Du kan godt selv sætte skorsten til, jeg

kender flere der selv har gjort det.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-05 16:55

det kan du sagtens gøre selv. det er heller ikke forbudt selv at montere brændeovn og skorsten, det skal bare opfylde lovens krav og der skal bruges godkendte materialer. det er mange gange en blikkenslager der laver hullet i taget, for der skal jo laves en inddækning omkring skorstenen så det bliver tæt. men hvis dine hænder vender rigtigt, er der intet i vejen for at du laver det hele selv. men husk at få det godkendt af skorstensfejeren. han kan stille til med en del problemer hvis det ikke er i orden.

Godkendelse af svar
Fra : nicka

Dato : 24-10-05 10:35

Tak for svaret trimare46.