/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
tripes á la mode de Caen
Fra : netper
Vist : 642 gange
300 point
Dato : 19-10-05 13:05

Jeg leder efter denne opskrift på dansk, men har kun kunnet finde den op engelsk, som jeg desværre ikke er så god til, så måske der er nogen der ligger inde med opskriften, eller kan oversætte den for mig.

Mvh
Per

Tripe with Vegetables from Caen
INGREDIENTS:

6 lbs. tripe, cut into 2-inch squares
1 calf's foot, boned and cut into pieces
2 lbs. marrow bone
1 cup apple brandy
2 cups dry white wine
4 cups beef broth
2 cups carrots, diced
2 cups onions, chopped
3 garlic cloves, pressed or minced
10 shallotts minced
1/2 cup celery leaves
1/4 cup parsley, finely chopped
salt and pepper to taste
PREPARATION:

Preheat oven to 300°

1. Mix all of the ingredients together.

2. Place in a marmite, deep casserole or Dutch oven with a tight fitting lid. Then wrap the casserole completely in foil.

3. Sponsored Links
Le Liban est sur Libanus
Toute la cuisine libanaise, Produits & Vins, Recettes, Conseils
www.libanus.com

How to Quit Smoking
Self treatment to quit smoking more than 80% of Helpful Results
www.smettere.com/eng

Free Recipes
Choose from thousands of free recipes at Chefs.com
www.chefs.com
Cook for 12 hours. Remove bones before serving. This recipe serves 12-14 people.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-05 13:34

dette link kan være til lidt hjælp med at oversætte, men den oversætter ikke helt korrekt

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=English&to=Swedish

du kan sætte den til at oversætte fra engelsk til dansk

Kommentar
Fra : netper

Dato : 19-10-05 20:49

Oversættelsesprogrammerne oversætter ikke korrekt, så dem kan jeg desværre ikke bruge

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 10:36

Kan ikke huske hvad Ibs eller calf's er for en måleenhed.

Men ellers kommer den til at lyde sådan her:

"Stamme med grøntsager fra Caen".
Ingredienser:
6 Ibs. stamme, skær ud i kvadrater af 2 tommer
2 calf's fødder, som er udbenede og hakket i stykker
2 Ibs. marvben
1 kop æble cognac
2 kopper tør hvidvin
4 kopper kødsuppe (broth kan også betyde storartet fyr)
2 kopper gulerødder skåret i terninger
2 kopper hakkede løg
3 hele hvidløg, enten presset eller hakket
10 hakkede lave? (det blev det oversat til, giver det mening?)
½ kop selleri blade
0,4 kop finthakket persille
salt og pepper efter smag

Forvarm ovnen 300 grader

1. Mix alle ingredienserne sammen
2. Placer i en dyb kasserolle med tætsiddende låg og dæk kasserollen helt til med staniol (ved ikke hvad det andet er)

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 300 point
Dato : 20-10-05 19:29

Her kommer en mere præcis beskrivelse af det du vil koge sammen
http://www.matoppskrift.no/sider/MaalVekt.asp#Tabell%20for%20mål%20og%20vekt
Den ovenstående link er til dine mål/vægt til evt andre opskrifter.
Her kommer den så:

6 pund komaver skåret i kvadrater på 2,5 cm
1 kalvefod -udbenet og skåret i stykker
2 pund marvben
1 kop æble brandy (calvados)
2 kopper tør hvidvin
4 kopper oksekøds buillon
2 kopper gulerødder skåret i terninger
2 kopper hakkede løg
3 fed hvidløg -pressed eller moset
10 mosede skalotteløg
1/2 kop selleri blade
1/4 kop finthakket persille
salt og peber efter smag

varm ovn til 300 grader
bland alle ingredienserne
Kom det hele i en marmite(jerngryde) eller alm gryde eller stegeso med tætsluttende låg og pak det hele ind i folie(staniol)
Kog i 12 timer-fjrn alle ben før servering...portionen er til 12-14 personer

Håber at det hjalp dig lidt mere .ellers spørg igen

Mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 23-10-05 19:17

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-10-05 19:24

Ingen årsag.............Bare hyggeligt at kunne hjælpe....
Men det kunne af professinelle grunde være morsomt at høre hvordan retten smager og om du var i stand til at finde alle ingrdienserne ...Jeg var i lære på et hotel hvor vi hvert år fik større og større problemer med at skaffe kalve hoveder til forloren skildpadde

Mvh sverola