/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
PROTEST, hvis muligt.
Fra : maj_britt
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 18-10-05 14:10

Se lige her:

http://www.yuarena.co.yu/balkanboys/obb.htm

Jeg mangler lige en, der er god til sprog, der kan fortælle mig landets regler for hundekampe.

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 18-10-05 14:21

HEj Maj_brit

Jeg er enig - men ellers prøv at forhøre dig på deres ambasade de ved helt klart noget om det.. De skal STOPPES!!

DCH

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-10-05 14:24

Det er da en grufuld hjemmeside.
Jeg er lidt nysgerrig - er du i gang med en anti-kampagne ... for så er jeg absolut parat til at skrive under på en protestliste.

Desværre tvivler jeg på, det hjælper ... men små hjul små hjul kan flytte store hjul, og jeg er et lille hjul.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-05 14:27

Hej Maj_britt

jeg har prøvet at oversætte reglerne med denne http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=English&to=Swedish men må sige, det er noget rod. Og hvis jeg sætter det ind her på kandu, fylder det temmelig
meget, men prøv selv at kopierer linket fra siden ind og se om du forstår oversættelsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-05 14:28

Jeg vil også gerne være med, til at være et lille hjul!!!

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-10-05 14:39

At se dyr skade hinanden for at fornøje er efter min bedste overbevisning, tegn på manglende selværd hos de syge mennesker der tvinger dyr til drab uden de er sultne.
Det syge menneske der gør disse grufulde ting bør spæres inde, så et lille hjul mere sættes hermed igang.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 14:44

Sannie, jeg er ikke med i nogen kampagne, så linket på hundegalleriet, men jeg kan sq ikke bare lade det her stå hen.

Så jeg er også bare et lille hjul, der gerne vil gøre den forskel.

Kigger på dit link, nordsted.

DCH, du har ret, deres ambassade må vide det

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 18-10-05 14:49

Helt enig, her er endnu et lille hjul til samlingen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 15:00

Så fandt jeg ambassaden i det land:

--------------------------------------------------------------------------------
- Serbien og Montenegros Ambassade - Danmark -
Tilbage

--------------------------------------------------------------------------------
- Chancery -

Address: Svanevænget 36
2100 Copenhagen Ø.
Telephone: 39297784
Telefax: 39297919
E-mail: yuembdk@vip.cybercity.dk
Website: http://www.launch-it.dk/Ambasada
Office Hours: 08.30-16.30
Head of Mission: Mr. Vladimir Radulovic, Ambassador, (28/4-2004)
Staff: Mrs. Marina Jovicevic, First Secretary
Mr. Marko Samardzija, Second Secretary
Mr. Borisa Micanovic, Attaché

Vi kunne godt sende denne mail til den:

Det er kommet mig / os for øre, at der i Jeres land findes kamphunde.

Dette er forkasteligt, det er dyremishandling af værste kaliber.

Det er naturligvis IKKE noget I bifalder og vi beder Jer derfor tage skridt til at en kennel som denne bliver lukket og at alle hunde fjernes. Desuden bør der nok falde strenge straffe, der kan statuere et eksempel overfor andre, der kunne finde på slige ting.

Hvis nu Jeres land tillader denne form for dyremishandling, så kan I forvente at vi sprede budskabet i det ganske land og dermed fraråde folk at besøge landet.

Venlig hilsen.................

Vil det ikke virke hvis MANGE sender mails, eller skal det samles, skal det via en forening herhjemme eller hvad?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-10-05 15:18

Når de har en ambasade her i Danmark, har vi vel også en der nede som vil kunne hjælpe os med et svar. Når vi har fået det kan vi jo der efter gå vidre med at opfordre alle til at skrive og E-maile til deres ambasade. Vi skal gøre hvad vi kan for at stoppe hundekampe alle de steder de foregår også i Danmark.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 15:28

Jo, klart, men hvad siger deres lovgivning om hundekampe?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-05 17:54

Der står ikke noget om landets lovgivning i det link, kun om reglerne ved kampene.

Hvordan det foregår, hvordan der vælges dommer o.s.v., hvilke kriterier hundene skal opfylde og alt sådan noget.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-10-05 18:05

maj_britt

Jeg kan ikke forestille mig, at de har en lovgivning imod hundekampe.

Mit indtryk er, at respekten for hunde (og de fleste andre dyr) i mange lande fylder mindre, end det kan ligge på en lillefingernegl, så hvis målet er at håbe på et stop for hundekampe, skal der en massiv indsats til - globalt.

Så vi skal ud at finde mange mange små hjul!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 18:18

RULE 19:..Should the police interfere the referee to name the next meeting place.

Jeg kan ikke få noget fornuft ud af denne sætning.

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-05 18:35

RULE 19 frit oversat betyder noget i retning af: "Bør politiet påtvinge arrangøren at opgive det næste mødested".

Hundekampe er noget modbydeligt svineri, men desværre har ikke alle kulturer/mennesker den mening.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 18:41

Tak Helge.

Vil det sige at politiet ved disse hundekampe finder sted?

Man gyser jo helt ved tanken om at den "opdrætter" kan sælge hund til DK, vi ved jo der findes folk, der gerne vil have en kampklar hund.

Ok, hvis det er tilladt i det land, hvad filen gør man så?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-10-05 18:48

maj_britt

Det er tilladt i mange lande - lige så er hanekampe, tyrefægtning ... og mange andre grusomme, respektløse handlinger ... så jeg tror ikke, vi kan gøre så meget andet end feje hjemme i vores agen lille andegård!

Hvis vi globalt vil prøve at ændre det, vil det fra start være en totalt ulige kamp.
Så er det bedre at lægge en massiv indsats herhjemme - Hundekampe ER forbudt herhjemme ... og det vides ikke, om de alligevel finder sted - men der er jo så mange andre respektløse hundeejere, vi burde gøre noget ved ... og når vores eget lille land fungerer, kan vi tillade os at bruge tid og energi på verden og verdens dyr omkring os.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 18-10-05 19:00

Om hundekampe er tilladt i visse lande, ved jeg ikke. Men jeg har set dokumentarfilm hvor politiet var klar over at det foregik, men vendte det blinde øje til ...uofficielt altså.

Skal man afskaffe/reducere hundekampe o.l. skal det nok være gennem organisationer som WWF, WSPA e.l.
Så jeg vil da godt opfordre til at man melder sig ind i en sådan organisation, og giver sin støtte på den måde.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 19:13

Sannie, hundekampe foregår herhjemme, det har tv og pressen jo dokumenteret.

Knægten min sagde forleden: Mor, i hver anden lejlighed nede i Tåstrupgård går der en kamphund, en pitt, jeg kender da til 5, der har rednose dernede. Politiet går ikke derind og fjerner de hunde, selvom de er ulovlige herhjemme.

Det kom jo helt bag på mig, men da jeg lurede lidt rundt på nettet, da fandt jeg på 20 min. 2 annoncer med rene rednose til salg, altså hvalpe........og de er ulovlige herhjemme.

For hulen da, og I har jo ret, vi skal starte herhjemme.

Hvad gør politiet, hvis de bliver vidende om at der går en ulovlig hund i f.eks. Holbæk?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-10-05 19:23

maj_britt

Politiet gør ikke noget, før der foreligger en politianmeldelse.

Det er osse min dulgte tanke, at det foregår herhjemme - men jeg har ikke belæg for at vide det.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-10-05 19:25

Hvorfor skulle det ikke foregå herhjemme?

Gad vide om alle politikredese vil gør noget, hvis der ligger en anmeldelse? bare sådan lige en tanke, det kan vi jo ikke vide.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 18-10-05 19:39

Jeg skriver ikke, at det ikke foregår herhjemme!!!

Jeg skriver, at jeg har en dulgt tanke om, at det foregår, men at jeg ikke har belæg for at vide det. .....

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 18-10-05 21:19

Hej allesammen

Ja, det er et modbydeligt emne, og her er endnu et lille hjul.

Hvis man skal tro den TV-udsendelse, der var for ½ års tid siden, så foregår der hundekampe her i landet. Jeg har også hørt fra andre, at det bl.a. skulle finde sted på Amager.

Jeg synes også, at man samtidig kan rette blikket udad i verden mod hundekampe, men det er selvfølgelig et meget større stykke arbejde, end hvis man udelukkende prøver at gøre noget ved det herhjemme, og man når sikkert længst med at arbejde sammen med de store organisationer, som helge.t skriver. Ambassader er selvfølgelig også en mulighed.

Jeg ved ikke, om I har set dem, men her er et par links til DKK, justitsministeriet, hundeloven og dyreværnsloven:

Her er, hvad DKK mener: http://www.dansk-kennel-klub.dk/918 og http://dansk-kennel-klub.cms123.com/files/pdf/Kamphunde_og_hundekampe_pressemeddelse.pdf

http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=66368

Her er hundeloven - http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050025929-REGL -se §6 d og §12 a, stk. 4

og her er dyreværnsloven: http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20050034429
§1 Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe - siger det ikke alt???

http://www.foedevarestyrelsen.dk/OmFoedevarestyrelsen/Vet_sundhedsraad/Generelle_udtalelser/arrangerede_hundekampe.htm
Fødevarestyrelsens udtalelse om arrangerede hundekampe.

Det er vist nogenlunde de regler, der findes på området herhjemme.

Så vidt jeg har hørt, kører politiet ud til stedet, hvis der er en anmeldelse om en hundekamp, men når de så kommer, er hundekampen overstået, og de involverede parter er forsvundet. Derfor sker der ikke de store fremskridt. Det skal opdages, mens kampen finder sted.

Mvh
Vesterbo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-10-05 22:13

Citat
Hundekampe ER forbudt herhjemme ... og det vides ikke, om de alligevel finder sted -

Selvfølgelig finder det da sted....Sannie, følger du ikke med i nyhederne og dokumentar-TV

Det florerer i stadig stigende eksempler, og ofte åbenlyst på visse boligkompleksers P-Pladser...og der har de involverede kun hån til overs for politiet, da politiet først når at dukke op når hunde og arrangører er væk.

Og ligeledes er der sket en stor stigning i antallet af hunde og katte der "forsvinder"......der er "begrundet mistanke" om, at mange af disse dyr ender som "træningsmateriale" for kamphunde.

mvh dova

Kommentar
Fra : pbk1972

Dato : 18-10-05 22:18

Ja kan man sige andet,end at det er en syg verden vi lever i.
Hundekampe i Danmark & Udlandet.
Hunde & katte som bliver flået levende i Østen.
Ænder/gæs & andet fjerkræ som bliver plukket levende til dun/fjer-puder/dyner.
Dyreforsøg.
Tyrefægtning.
Sæl-unger bliver drabt med spader/økser.
Slagtedyr`s grufulde transporter.
O.S.V. Jeg kan blive ved.
Mvh Pbk1972

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-10-05 09:01

Jeg har sendt linket videre til WSAP.

Og herhjemme kan vi nok ikke gøre meget andet end melde de ulovligwe hunde, vi får kendskab til.

Ja, en underlig verden.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 19-10-05 09:58

dova

Jeg gentager lige :

Jeg skriver ikke, at det ikke foregår herhjemme!!!
Og citatet er taget ud fra, hvad der retsligt er dokumenteret.

Jeg skriver, at jeg har en dulgt tanke om, at det foregår, men at jeg ikke har belæg for at vide det. .....

Oversat til dansk betyder det, at det ikke er tilladt i Danmark, men at jeg tror, det finder sted alligevel - men at jeg ikke personligt har kendskab til det og derfor ikke kan udtale mig om det!!!!

Nej - TV har ikke den store plads i min tilværelse (oversat til dansk):

Jeg ser ikke ret meget Fjernsyn, og derfor har dé udsendelser ikke været vist i mit fjernsyn, og af samme grund har jeg ikke set de udsendelser.

Jeg vil frem over anstrenge mig for at udtrykke mig på klart og tydeligt dansk, så ingen skal gætte sig til, hvad det er, jeg skriver - og heller ikke er klar over, hvad jeg mener.

Jeg beklager meget, at mit danske ikke er særligt klart.
Jeg vil bestræbe mig på (arbejde for), at jeg bliver bedre til dansk - og måske tage et par vinterkurser i dansk retsskrivning - måske suppleret med et par forfatterkurser, så jeg kan få lært at formulere mig lidt bedre.

:D
P.s.:
Kurser er dyre - hvad med en rask lille indsamling til økonomisk støtte til mine kurser - det er jo i en god sags tjeneste og kommer alle til gavn! :D

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 19-10-05 10:15

pbk1972

Ja - lige præcis.

Vi behøver jo bare at kigge i vores egen lille andedam!

Hvis vi ikke fejer for egen dør forst, kommer vi bare hjem til vores egen skidtbunke, når vi vender hjem igen ... Det vil svare lidt til at kaste med sten, når man selv bor i glashus.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-10-05 15:20

Hej Sannie.
Det gør de.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-10-05 15:42

Angående politianmeldelser af dyreværnsager, der sker ikke altid nok når man anmelder ting omkring dyr til politiet. Derfor vil jeg benytte lejligheden til at opfordre til at gå ind på "Alle dyrs ret" og støtte deres kamp for et Dyreværnspoliti på http://www.alledyrsret.dk/
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-10-05 15:53

Der finder stadig hundekampe sted i DK, der finder stadig hanekampe sted flere steder i kongeriget, der bruges stadig levende kaniner til at fremme jagt- og dræber-instinktet hos hunde.
I mange kulturer er dyr for intet at regne, når disse kulturer flytter til andre lokationer tager de deres (for os at se) dyrplageagtige fornøjelser med sig og forstår ikke at man i DK ikke bare kan mishandle dyr for sjov.
blot en betragtning

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 19-10-05 15:56

Hvis "man" ved, det finder sted, undrer det mig, at ingen anmelder det! ;-(

Kommentar
Fra : vixendk

Dato : 20-10-05 11:10

Jeg har prøvet at ringe til politiet dengang der var to gutter der gik rundt med deres kamphund ude ved og og opfordrede til kamp med vores andres hanhunde. De sagde at de var ligeglad med om den døde og de slog og sparkede den fordi de sagde at det "hærdede den". Forfærdeligt, og det hjalp selvfølgelig ikke at jeg sagde noget til dem. Så jeg ringede istedet til politiet som spurgte hvor de boede, og da de ikke boede samme område som os, var der ikke så meget at gøre, andet end at ringe til dem når de var der. Og det er jo lidt svært, for de kunne hurtigt køre væk i deres bil.
et endte med at nogle store gutter med kamphunde (som jo er deres små skattebasser som ingen skal gøre fortræd) fik fat i fyrene og gav dem en ordentlig opsang om at de ikke skulle rende rundt herude med deres hund, og gutterne...Ja- de er ikke set siden, heldigvis.

Jeg har også en enden historie med to andre fyre herude som overfaldt en anden fyr og truede ham med en økse fordi han ikke passede sin hund ordentligt. De sidder nu begge to fem måneder bag tremmer (det kan man vist kalde selvtægt). Det skal lige siges at en af dem der sidder bag tremmer selv har en kamphund som overfaldt min hund- spasser...)

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 20-10-05 15:43

Tak for svaret helge.t.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 20-10-05 15:51

Hej maj_britt:

Her er lige en ekstra oplysning til dig selv om du har lukket tråden.

In reply to your enquiry about dog fighting in Serbia and Montenegro, I can inform you that to the Embassy's best knowledge, such fighting is strictly prohibited by the local laws and regulations. However, the Embassy cannot rule out that such fights are organised clandestinely.

Should you wish to learn more about the legal aspects, I suggest that you contact the Embassy of Serbia and Montenegro in Copenhagen as they should be able to provide you with a more detailed reply.

Yours sincerely,
Nebojsa Mucibabic
ROYAL DANISH EMBASSY BELGRADE

Og efter min engelsk kundskaber er det ikke lovligt.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 20-10-05 16:20

Tillægsoplysning:

prohibited betyder netop "forbudt"

clandestine betyder "hemmelig"

Nej, jeg tror ikke, nogle herinde er "dumme" ... men jeg vidste ikke, hvad dé ord betød, så jeg har slået dem op - og jeg har valgt at dele det med jer - HVIS nu, der skulle være én enkelt mere, der - som jeg - ikke kender/kendte betydningen af ordene.

Sannie - der har lært, man skal være meeeeeeeget forsigtig herinde!