/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
planlimning af vask i eksisterende bordp~
Fra : LeFisk
Vist : 3310 gange
100 point
Dato : 17-10-05 12:57

Findes der folk der tager ud og udfører planlimning af en køkkenvask i på en eksisterende køkkenbordsplade (laminat i dette tilfælde) ?

Jeg ønsker at skifte vores vask ud med en større og pænere (Eico cube)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 12:58

Det er jeg ret sikker på, du kan få en tømmer til

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-10-05 13:08

Hvis der ikke er fræset en fordybning i bordpladen der hvor vasken skal forsænkes ned i, er det ikke så ligetil. Det nemmeste ville være at bruge en overfræser, men jeg er ikke sikker på at laminat er så godt at fræse i da det har det med at springe af i flager, men som skrevet så er en tømrer nok det bedste bud.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-05 16:30

http://www.kvik.dk/accessorie.asp?PID=367&pgid=9&upgid=6&accessorieid=915

Jeg ville prøve at ringe til de her og se havd de har at tilbyde

sverola

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 17:22

Det skulle være muligt med en overfræser hvis du taper rundt hvor du skal fræse, så flænser det ikke. Har jeg ladet mig fortælle

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-10-05 17:29

Hvis der endelig skal fræses så tror jeg ikke tape er løsningen så hellere skære for med en meget skarp Stanley kniv.
Jeg bruger det hvis en trælaminatdør skal skæres kortere den fungerer udmærket, så hvorfor ikke på enlaminatbordplade.
Der skal selvfølgelig skæres dybt og efter en skabelon.
Personligt ville jeg nødig selv fræse uden anlæg.

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 17-10-05 18:42

Tak for svarene. På sverola's råd ringede jeg til Kvik og de var naturligvis ikke istand til at hjælpe selvom man køber vasken hos dem. De sagde imidlertid at fræsningen skal foretages nedefra og helt op til bunden af laminaten og det tror jeg ikke at nogen tømrer vil kunne lave inde i et skab med en håndfræser, så jeg må desværre nok udskifte hele pladen hvis jeg vil have sådan en vask.

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 17-10-05 18:43

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-10-05 20:55

Selvtak..............men det er da dårligt gjort når de nu reklamerer med vaske og montering af samme..
En skalm jeg ikke kunne gøre bedre ..men men

mvh sverola