/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Defekt opvaskemaskine - part 2
Fra : jko
Vist : 923 gange
50 point
Dato : 28-10-02 12:37

Hej
Vores Blomberg Komfort 601 opvaskemaskine i sommerhuset ville ikke tage vand ind, men efter at ha' fået det såkaldte plastichus af der sidder på vandindgangssiden og
afkalket dette i eddikesyre i et døgn, virker den igen. Nu har vi så bare fået et andet problem - for at ku' få plastichuset af måtte jeg løsne en skrue inde i maskinen der hvor vandets hårdhed kan reguleres - for derefter at skubbe denne del med pakning ud ! Det er denne pakning vi ikke kan få ordentligt på plads !
Vi har prøvet at sætte pakningen på INDEN den skubbes ind i maskinen igen og vi har prøvet at sætte pakningen på plads efter at "plastichuset" var skubbet på plads men det virker helt umuligt - kræver det en eller anden for for specialværktøj ???
Er der nogen der har kendskab til dette "lille" problem ???

mvh
jko

Accepteret svar
Fra : Jagd

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-02 20:19

Prøv igen, men denne gang tager du lidt af mor´s skyllemiddel, som du smører pakningen ind i.
Hilsen Jørgen

Kommentar
Fra : jko

Dato : 08-11-02 12:58

Hej Jagd
Tak for svaret ! Jeg har i mellemtiden fået samme svar mundtligt fra en reparatør !

Mvh
jko

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 08-11-02 20:50

Hej jko
Undskyld, menjeg er også hvidevareteknikker.
Hilsen Jørgen.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 08-11-02 20:50

Hej jko
Undskyld, men jeg er også hvidevareteknikker.
Hilsen Jørgen.

Kommentar
Fra : jko

Dato : 11-11-02 08:34

Hej Jagd
Kan du så ikke "lige" komme forbi og trylle lidt for den pakning er da helt umulig at få sat rigtig på igen !!!!
Lige meget hvor meget af "mor's skyllemiddel" jeg smører den ind i - den vil/kan IKKE komme helt igennem
hullet i siden af maskinen !!!!
Er der andre løsninger ???
Mvh
jko