/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad er galt?
Fra : spooff
Vist : 1125 gange
125 point
Dato : 15-10-05 19:39

Har en Habana med flg opsætning: Pinasco 46mm, Polini speedcontrol m. 8.7 gr., LeoVince Touring udstødning, samt Keihin 19mm karb dyse 90. Havde Polinisport på før med samme opsætning, og der trak den kanon op til 90-95, men satte sig desværre. Har derfor efter montering af ny cylinder, givet den 2% ekstra olie. Den trækker ad h... til og kan kun komme op på 90 ned af bakke. Skal have meget gas før den overhovedet flytter sig?

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 19:40

Kan desvæære ikke give flere point, kom til at stille spørgsmålet til 150 under HUNDE, øv.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 15-10-05 19:49

hej
har du husket at køre den til (ikke uden 3/4 gas de første 500Km)

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 19:59

Ja da, har stort set kun haft den på halv gas!

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 20:00

Der er ligesom ikke nogen effektforøgelse efter halv gas

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 20:06

det kunne være slidte simreringe

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 20:47

Ja måske tænkte på det. Den gamle cylinder satte sig osse gevaldigt, så måske er de blevet for varme under sætningen
??

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 20:50

Hvordan skifter man dem??

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 21:03

Hvad er symptomerne på slidte eller utætte simmeringe?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 21:04

Der skal regeres meget på motoren. Det er helt inde ved krumtappen, så få en ven der ved hvad han gør, til at hjælpe dig med det.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 21:09

Symptomer har du selv nævnt+øget benzinforbrug,men det er jo svær når du ikke har noget sammenligningsgrundlag.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 21:17

Ryger til mekanikeren, den har faktisk brugt meget benzin ifht. hvad den plejer

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 15-10-05 21:17

Og der har været meget lidt kompression på når jeg forgæves forsøgte at starte den med kickstarteren

Kommentar
Fra : txn

Dato : 15-10-05 21:57

Nu er du vel ikke for faldet til at have brugt gamle stempelringe da du skiftede cylinder.Cylinder,stempel og stempelringe hører sammen som fod i hose.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 07:45

Nej alt er selvføgelig monteret nyt

Kommentar
Fra : txn

Dato : 16-10-05 13:59

Mit bedste bud er nye simreringe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-05 16:58

Det lyder nu lidt som en knækket stempelring?
Man skal nu heller ikke hælde extra olie i benzinen, det fedter kun tændrøret til. For at få extra køling og trækkraft, skal du nok op i 94 dyse, og lidt mindre ruller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 17:54

Jamen de er da helt nye, har kørt 130 km??

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 17:55

Havde 6,8 gr. ruller på inden, der trak den osse ad h... til!

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 125 point
Dato : 16-10-05 18:38

Vil starte med at sige at dine point er ligegyldige for mig.
Jeg er her for at hjælpe og hygge mig, og ikke for at score point.

Måske skal det være 7,5 grams
Simmeringene er gået på min Aprilia Scarabeo og den er mere død end noget andet og med 80 dyse og ellers standard.
Skifter du Simmeringe, så skift også krumtap til en god Racer og til carbon lejer.
En god racerkrumtap fylder mere i motorblokken og laver dermed et større undertryk og suger større mængde benzin/luft ned.

Husk lige at du har skiftet fra Corsa til Noname snotcylinder. Der mistede du en del HK på det.

Har du powerfilter på den? Det kræver en større dyse. For lille dyse det smelter dine stempelringe, krumtapslejer og simmeringe.
Det hele bliver for varmt ved for mager blanding.

Jeg bestiller nok snart en krumtap til min egen sneglescooter, og så laver jeg en udførlig guide med billeder, om hvordan man skifter krumtap på scootere.
Det koster hurtigt 3000,- at få den skiftet hos en forhandler!!!!!!!

ps, hvordan er din gearing? stiger din motor vildt i omdrejninger omkring 60-70 kmt og op til topfart?
Hvis den gør det, så skift din gearing til en 24% ca.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 19:17

Hvis det er simmeringe der er gået bliver der også skiftet krumtap samt lejer! Skifttede fra Polini SPORT (8-9hk) og til Pinasco (11-12 HK), men kørte med den lovlige standard i 14 dage efter at Polinien havde sat sig. Også der var den mere død end nogensinde, så jeg tror ikke det er en stempelring der er gået. Har ikke powerfilter på. Har en 20% gearing (stage6) liggende klar til montering når det andet er fixet. Den kører slet ikke op i omdrejninger, kun lidt ned af bakke, øv.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 16-10-05 19:19

ps. glæder mig til at se din guide! Sjovere når man selv kan lave scooteren ikke?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 16-10-05 21:21

Jo jo...

Se lige et brev som jeg fik retur fra www.west-import.dk
Det er ellers et af de steder jeg helst handler pga den lave pris han fører.

citat: Hans svar=
----email start

så må du finde en side der bedre passer til dit behov

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: "mit navn" [mailto:"min-email"@webspeed.dk]
Sendt: 16. oktober 2005 14:59
Til: west-import@tdcadsl.dk
Emne: Topstykke.

Hej.

På west-import.dk kan jeg ikke finde et højkomprimeret 40mm topstykke til
Aprilia Sonic.

Jeg synes at der ikke står nok informationer om de vare som du forhandler på
hjemmesiden.

De simmeringe som følger med Racerkrumtappen til 649,- står der ingenting
om. Der står ikke hva mærke det er eller hvilken kvalitet er.

At skifte at et topstykke kan bruges til alle tuncylindre er meget
uproffesionelt og villedende.
Man bruger ikke et 47mm topstykke til en 48mm cylinder, heller ikke omvendt!

Priserne er helt ok, men siden er lidt rodet.
----email slut

Det irriterer mig lidt, da det er dumt at skifte krumtap og så sætte simmeringe i af dårlig kvalitet, som så bliver slidte og utætte på få km eller med det samme.
www.scooter-shoppen.dk har den samme krumtap og nogle simmeringe, men der står heller intet om dem.

Måske tager din Habana for mange omdrejninger i optrækket og på toppen?
Du skal ikke skifte gearing hvis den ikke stiger meget i omdrejninger på vej op til topfarten.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 15-08-06 07:24

Tak for svaret NoShyGuy.