/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Fasnettelefon og ISDN-telefon
Fra : kitper
Vist : 879 gange
20 point
Dato : 27-10-02 11:58

Efter at have haft slukket for vores modem (Lasat speed II PnP) kan vi kun få ISDN-telefonen og internetforbindelsen til at virke. De øvrige telefoner i huset virker ikke - det gjorde de før. Er der nogle indstillinger der skal fornyes eller hvad kan der være galt?

Kærlig hilsen KITPER

Accepteret svar
Fra : Bulldog

Modtaget 30 point
Dato : 27-10-02 12:35

Hvis jeres telefoner er tilsluttet til Lasat speed II´s analoge port (tel 1 eller Tel 2) SKAL der være strøm på det for at telefonerne virker.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med -det gjorde de før. Hvar der andet udstyr tilsluttet før?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 28-10-02 10:15

dine gl. telefoner ( analoge) virker kun hvis de er tilsluttede til den rigtige udgang på din NT-box, Ikke dit modem

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 28-10-02 14:23

<dine gl. telefoner (analoge) virker kun hvis de er tilsluttede til den rigtige udgang på din NT-box, Ikke dit modem >

Det er afhængig af hvilken NT han har. Den "gamle" NT-boks har kun S0-BUS, men den "nye" NTab har indbygget a/b converter

Kommentar
Fra : kitper

Dato : 31-10-02 10:41

Kære Bulldog!
Tak for svaret - jeg må nok uddybe spørgsmålet lidt.
Vores gamle telefoner er forbundet til NT1-boksen i stikket line (NT-boks opsat september 2001) og der er strøm på.
Da boksen blev sat op skulle indstillinger på computerne være korrekte før de gamle telefoner virkede. Det kom de til, men desværre kan vi ikke huske hvordan det blev gjort.
Vi har ikke udskiftet noget blot haft slukket og haft nogle af stikkene ude.

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 31-10-02 16:20

Jeg vil umidelbart tro at der hvor det er gået galt, er at du har tilsluttet dine telefoner i NT1-boksen, men de skal tilsluttes i Lasat speed II.
Det er dit modem (Lasat speedII) der har den analoge omformer som dine telefoner skal bruge for at virke.
I NT1-boksen er der kun mulighed for at tilslutte dit modem og dine ISDN-telefoner. De stik som sidder neden under er S0-bus, som ikke kan bruges til almindelige telefoner, da de er analog og S0-bussen er digital.

Du er velkommen til at sende mig en mail, hvis der er noget du ikke forstår eller noget jeg har misforstået.

jj@tdservice.dk