/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Træk -> Gnist (Sonic)
Fra : john.Svenningsen
Vist : 1124 gange
190 point
Dato : 11-10-05 21:33

Jeg har for nylig byttet min jog Fs 98 til en sonic 03 + 2500 til mig... der var dog det problem med sonicen at den ikke rigtigt ville trække den stod næsten stille med fyld gas kørte ca. 5 km/t eller sådan noget.... da jeg så ville til at skille den af pillede jeg selvfølgelig skjoldene af... og skruede de ting af der sad på sædekassen såsom benzintank, olietank, spændingsregulator, tændspole og diverse andre ting ...
Benzin og olie-tanken bandt jeg så sammen oven på stellet... men nu hvor skjoldene er af vil den slet ikke starte jeg har haft tændrøret ude og syntes slet ikke der er gnist på... kan det have noget at gøre med tændspolen den var jo spændt fast på et eller andet som hang sammen med sædekassen, skal tændsploen have stel forbindelse, tænkte at den måske fik det der hvor den var spændt sammen, der går sådan to stænger ud i hver side af den hvor den var spændt fast i.

Til de nysgerrige kan begge scootere ses her:

jogen : http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=55259
Sonicen : http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40411

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 190 point
Dato : 12-10-05 16:27

Tænd spolen skal være monteret på stellet ellers virker det ikke. Der er to ledninger til spolen et tændingskabel til tændrøret og en ledning til cdi’en, det er ikke nok da der mangler en nul ledning for at kredsløbet er komplet. Den manglende ledning er faktisk stellet.
MV.
Peter

Godkendelse af svar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 14-10-05 14:14

Tak for svaret rpje, jeg havde egentligt løst problemet selv for noget tid siden det var en blå minus ledning der skulle skruede imellem tændspolen og det plastik den er skruet fast på