/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Genopladelige batterier..
Fra : bimbobo2
Vist : 4549 gange
50 point
Dato : 11-10-05 19:18

Hej,
jeg vil gerne høre, om der er nogen som har købt genopladelige batterier hos Harald Nyborg (Kameda).. og med hvilken erfaringer.
De er billigere end dem hos batteri.dk eller lignende, men så er spørgsmålet om kvaliteten er OK.
Jeg har prøvet Uniross fra Føtex og Bilka, og andre mærker med gode resultater, men HN har nogle 2500Mah til næsten halvpris... Skal bruges med en Canon A610... digicam!
Tak..
Mvh

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-10-05 19:33

Jeg købte nogle billige batterier i Biltema (det er sikkert fra samme producent) som jeg bruger i mit HP camera .Jeg købte 2 sæt og dem har jeg nu haft i et år og ladet jævnligt...Så jeg tror da at de er ok.Men det skal siges at jeg blev rådet til at købe 2 sæt for at have fulde batterier ved hånden.........Men det er jo med batterier som med alt andet...du får hvad du betaler for

mvh sverola

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 11-10-05 20:03

Du kan jo evt gå ind på denne link og snuse lidt ang batterier http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/0927170641.htm
sverola

Kommentar
Fra : wium

Dato : 11-10-05 20:08

Du skal være opmærksom på en ting, det er volt angivelsen. Genopladelige batterier er normalt på 1,2V. Kræver dit kamera ikke 1,5V?
Wium

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-10-05 23:08

Hej wium

Det har jeg aldrig tænkt på. Jeg har i øjeblikket 4-5 genopladelige batterier liggende, som jeg bruger. Jeg har lige tjekket dem alle. De er kun på 1,2 V

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 11-10-05 23:10

..tak for svarene.

1) det med 1,2 eller 1,5 har inge betydning i dette tilfælde. Tjek specialiserede sider og du vil se, at alle bruger og anbefaler genopladelige batterier.

2) Rabatten viste batterier fra billigebatterier.dk, men de var kun mærkevarer. Jeg bruger batteri.dk, men de Panasonic de sælger er stadig dobbelt så dyr end HNs.

3) "man får det man betaler for" teori er ikke altid rigtig. De dyre mærkevarer er ikke altid de bedste i forhold til kvalitet/pris. Ikea, HN og andre har sparepære til en meget billigere pris end Osram og Philips, men de er mindst lige så gode!
Jeg vil undersøge Biltemas batterier og se om de er af samme type end HNs....

Mvh

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 11-10-05 23:29

Jeg læste noget for nylig ang. genopladelige batterier - Kan bare ikke huske hvor - Men i hvert fald var faktum at batterier der hedder Ni-MH skulle kunne "klat"-oplades, mens de andre (ved ik ehvad de hedder) skal helt aflades for at kunne bruges igen - hvis man ikke gør det (altså HELT aflader dem) vil de starte fra der hvro de blev opladet og så kan de jo kun bruges kort inden de så skal oplades igen!
MVH

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-10-05 10:36

..undskyld den "barske" tone...
men det jeg ønskede var en vurdering af HNs batterier og ikke en diskussion om det er godt eller skidt af bruge genopladelige batterier.
Er der nogen der har direkte erfaringer med batterierne fra HN... er jeg interesseret at høre om det!
Mvh

Accepteret svar
Fra : Firstoftwo

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-05 19:17

Hej Bimbobo2

Jeg har 2 sæt Kameda batterier 2300Ma fra HN som bliver brugt i et Minolta Z1 kamera, og de virker bare,
sidste weekend tog jeg 266 billeder i en serie på et sæt fuldt opladet mere kan man vist ikke forlange.

Vh
Firstoftwo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-10-05 21:17

Du kan roligt bruge disse batterier fra HN. Det du skal gå efter er så høj en strømkapasitet, som gennem tiden, er blevet væsentligt forbedret.
Mine første opladelige AA batterier er på 1700 mA og de sidste erhvervet er på 2700 mA.
Hold dig til Ni-Mh eller bedre batterier. Men hold dig fra Ni-Cd, de er ikke egnet til dette formål.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-10-05 23:01

Tak for svaret Firstoftwo.
Tak også til Severino, I har begge svaret på mit spørgsmål, så er jeg nødt til at give pointene til det første svar.
Jeg købte 2x4 2200mah og jeg vil se hvor gode de er, ellers kan jeg altid bruge til min søns fjernstyrede biler...
MVH