/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
harddisk hjælp mig
Fra : mrcool36
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 11-10-05 18:31

er der nogen her inde der kan hjælpe mig og sige hvor jeg kan finde en link
til master/slave jumperindstillinger så man kan se hvad man skal gøre jeg er ny til det her med pc og helst på dansk

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-10-05 18:33

hvad slags disk har du

mærke

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 18:44

harddisk du mener
det er en fujitsu limited model mpc3032at er det du mener eller hvad

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 18:47

jeg har også en caviar 2540 driver parameters 1048 cly 16 heads 63 spt 540.8 mb

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-10-05 18:59
Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 19:11

tak jeg prøver med det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-05 19:13

På din caviar står det på printpladen hvad der er hvad.
Men du kan ikke "bare" sætte jumper på en HD uden at have valgt hvad den skal være.
Først vælger du hvad din/dine HD skal lave i comp
Så vælger du hvad CD/DVD skal lave
Nu kan man sætte master slave efter disse valg
Der er ca. 10-20 måder at koble flere HD på.

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 19:42

hej eyvind jeg skrive lige det ned til dig det der står på min brintpladen først wdc 1995

og så kommer der et nummer 61-600580-002
c 5454

og mere er der ikke på den
men hvad så nu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-05 20:03

Sådan kører alle mine pcer

1. Harddisk med styresystem primær master
2. Cd rom drev primær slave
3. Dvd/CD brænder sekundær master
4: Ekstra harddisk ssekundær slave

Men der er mange muligheder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-05 20:28

Tilføjelse til Fijala.
Med ældre HD / CD bør der byttes om på 3 og 4
Sådan:
1. Harddisk med styresystem primær master
2. Cd rom drev primær slave
3: Ekstra harddisk sekundær master
4. Dvd/CD brænder sekundær slave

Syntes jeg.

Caviar (IBM)
På print i den ende hvor strømstikket sidder står der noget på printladen.
MA SL CS
eller
MAster SLave CableSelect
lige over der hvor jumperen skal sidde

Det nummer du henviser til er vist det klistermærke fra fabrikken.

Hvor mange pinde er der hvor jumperen skal sidde (lige ved siden af de 4 strømben)

Accepteret svar
Fra : minimulras

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-05 20:30

husk den skal formateres inden windows kan finde den. Det skulle min i hvert fald :)

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 21:47

der 6 i alt det du spøre mig om 3 for nede og 3 for oppe

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 21:53

men jeg har den lige her og der stå også western digital
mdl wdac2540-15f
p/n 99-004191-009
ccc c0 8 may 95
dom bdaagac

Godkendelse af svar
Fra : mrcool36

Dato : 11-10-05 21:55

Tak for svaret minimulras.

Kommentar
Fra : minimulras

Dato : 12-10-05 13:20

Det var så lidt.
Har selv siddet og bøvlet med det :)

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 12-10-05 13:35

ja men nu er den galt igen nu blive jeg gal nu skiver den at den ikke kan finde drev e

og så komme den med forsøg ige afbryd og alt det der

jeh har harddisk på master og cd rom på slave men der sker ikke noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-05 13:57

Prøv lige at kigge din egen tråd her igennem.
Der står lidt du bør kigge på.

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 12-10-05 14:04

har også gjort men ved ikke hvad der sker med den pc

men vil lige se om jeg kan få hjælp til det tak skal i have

Kommentar
Fra : minimulras

Dato : 12-10-05 14:17

altså Bege mine HD sidder på det ene Kabel. Den ene står på master og den anden står vist på cable-select. Men da windows stadig ikke kunne finde min nye HD måtte jeg formatere den. Det gjorde jeg ved at sætte min Win xp cd i og lade som om jeg ville installere Xp igen. Da jeg så kunne vælge hvilken disk det skulle installeres på valgte jeg den nye disk og formaterede den først. Derefter stoppede jeg bare installationen af xp.
Jeg ved ikke om jeg gjorde det på den nemmeste måde, men det virkede for mig :)

Rasmus

Kommentar
Fra : mrcool36

Dato : 14-10-05 23:22

hej jeg vil bare sige tak for alt den hjælp jeg har fået her inde
har lige købt en hel ny pc og den i hjælp mig med virke også så tak for hjælpe her fra