/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Batteri
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 1894 gange
80 point
Dato : 10-10-05 15:50

Jeg ved at et vedligeholdes frit batteri SKAL lades med en impuls lader... men et almindeligt syrebatteri som der sidder på en sonic kan det bare lades med en almindelig bil lader eller skal der også en speciel hertil.... og kan man lade almindelige batterier med en impulslader uden det tar skade

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 90 point
Dato : 10-10-05 16:05

Ja, hvis det er et 12 volt batteri, kan du bruge en alm. batterioplader.

Jeg har nu aldrig brugt en impulslader til mit vedligeholdelsesfrie batteri, men kun en alm lader.

mvh dova

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 10-10-05 16:10

Ja, du bruger bare et alm bil lader, husk at du kun må lade med 4 amp

Kommentar
Fra : txn

Dato : 10-10-05 21:16

Jeg har selv en pgo Hot 50 med vedligeholdelsesfrit batteri.Jeg har prøvet at lade med både impulslader og alm. lader.Der er tilsyneladende ingen forskel-men det kan da godt være der er en vis risiko ved alm. lader-måske fare for eksplotion af batteriet da det jo ikke kan komme af med brintdampene der opstår under opladningen-jeg ved det ikke.Der er imidlertid ikke sket nogen ulykke for mig.

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 11-10-05 21:38

Tak for svaret dova.