En ny krumtap skal ikke køres til overhoved.
Det er kun et stempel som skal køres til, og det er fordi at ringene har meget skarpe kanter, og enten så river de cylindervæggen eller også så skaber de så meget varme ved at slide hårdt på cylindervæggen det for stemplet til at udvide sig pga. varme, og så klemmer det sig fast.
Det du skal være opmærksom på ved skift af krumtap, det er at bruge en rigtig god kvalitetskrumtap, gode lejer og kvalitetssimmeringe (originale eller tilsvarene kvalitet), og bruge en god flydende pakning og være sikker på at krumtaphuset ikke er skævt.
Dryp lejeolie ned i lejerne i krumtappen inden du samler det hele, så du er sikker på at der er smøring fra første omdrejning.
Udover det, så se om du kan finde en guide som beskriver hvordan du skifter krumtap, for det er største projekt man kan give sig i kast med.
Næste gang jeg skifter krumtap, så laver jeg en detaljeret guide med billeder, så alle kan skifte den selv.