/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor langt kan mit reservehjul egentlig ~
Fra : takskaldeha
Vist : 6339 gange
100 point
Dato : 09-10-05 18:14

Har i forbindelse med en punktering skiftet til reservehjulet, bemærkede at der stod at hjulet kun må bruges i kort tid, hvorfor egentlig? Og hvor kort tid er kort tid, 5, 10, 50 km?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-05 18:19

Hvis det er et af de hjul der er mindre end de originale, er det faktisk kun til nærmeste sted hvor du kan få repareret det andet hjul, eller få et på i original størrelse.

Og igen, hvis det er et af de små hjul, gør det jo noget ved bilens køreegenskaber, at det ene hjul pludselig er meget mindre.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-05 18:29

Jeg tror også at det er et af de der "humpehjul"

Få hentet det oprindelige dæk/hjul, så hurtigt, som det nu kan lade sig gøre.

Med de "små hjul" må du ikke køre stærkt. Der er jo en grund til at det kaldes "humpedæk/hjul".

Ved længerevarende brug af et "humpedæk" skader det bilen.

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 09-10-05 18:33

Okay, men jeg skal altså ikke frygte at hjulet eksploderer eller noget andet dramatisk på vej til nærmeste autovæksted?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-10-05 18:46

Er det et hjul, der er mindre end det oprindelige?

Du behøver ikke at frygte det værste.

Du kan ikke køre så hurtigt, som med et originaldæk. Hvis du vil køre hurtigt, så vil du med det samme kunne mærke, at der er noget galt.

Hvis du har råd til det, vil jeg anbefale ,at du køber et originalt reservehjul.

Det er en god investering.

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 09-10-05 19:10

Ja, det var nok en god idé. Lige en ting til, kan I komme med et tip på hvor meget det ca vil koste at få det gamle hjul repareret og evt sat på igen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-05 19:58

Du må køre 50 km/h som maks.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-10-05 23:04

Det er ikke sikkert dit hjul kan repareres.Det kommer an på hvor skaden er på hjulet.
alimak