/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
MOHAA+geforce2mx+problemer
Fra : Godgaard
Vist : 402 gange
140 point
Dato : 26-10-02 17:25

Jeg har lige fået mohaa. Jeg kan godt komme ind i spillet, intro+gameroom, hvor der er flot grafik, men så snart jeg vil spillet, bliver grafikken helt gak. Jeg kan intet se andet end kompast'et.
Jeg har downloadet nye driver til mit grafikkort, directx er 8.1 og forsøgt winfix95opengl, men intet virker. Nu har jeg downloaden mohaa patch 1.11, men den fortæller mig at det ikke er et uk eller us version og jeg tror heller ikke den vil hjælpe netop dette problem. Windows Xp er sat til at køre spillet i 95 tilstand, men intet virker.
Er der andre der har prøvet dette og ved hvad fejlen er, er I velkomme med forslag.

Godgaard

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 26-10-02 17:29

Du skal køre det i ren windows XP, så skulle det virke....

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 26-10-02 18:20

Har prøvet at køre spillet i ren XP, det er stadig de samme mørke-lyserrøde trekanter, når man prøver en bane.

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-02 18:21

"Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vjyu9.178594$Qk5.6283105@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået mohaa.
Hvis du lige har købt det, så er det en version 1.11 du har.....

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-02 19:27

"Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> wrote in message
news:vjyu9.178594$Qk5.6283105@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået mohaa. Jeg kan godt komme ind i spillet,
> intro+gameroom, hvor der er flot grafik, men så snart jeg vil spillet,
> bliver grafikken helt gak. Jeg kan intet se andet end kompast'et.
-SNIP-

Kan du ikke fortælle om hvilket GeForce2MX kort du har, samt cpu og og
rammængde?

Hvis det er et MX 100/200 du har, kan du nok ikke køre spillet.
VH Joe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-10-02 04:22

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse
news:apempa$1ud7$1@news.cybercity.dk...
>
> "Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> wrote in message
> news:vjyu9.178594$Qk5.6283105@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har lige fået mohaa. Jeg kan godt komme ind i spillet,
> > intro+gameroom, hvor der er flot grafik, men så snart jeg vil spillet,
> > bliver grafikken helt gak. Jeg kan intet se andet end kompast'et.
> -SNIP-
>
> Kan du ikke fortælle om hvilket GeForce2MX kort du har, samt cpu og og
> rammængde?
>
> Hvis det er et MX 100/200 du har, kan du nok ikke køre spillet.

Mon ikke? Jeg kørte det indtil fornyeligt med et TNT2 kort uden problemer.
Jeg måtte bare holde mig til 800x600 så gik det helt fint.

Hygge

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-10-02 12:24

Hej Godgaard,

dit problem ka' være fordi XP har svært ved at kapere den kopi beskyttelse som MoHaa bruger... MoHaa bruger SafeDisc v2.51.021, men jeg tror dog ikke at det er det der sku’ være problemet... for så vil du nok også ha' haft problemer med at installere den...
men i de tilfælde hvor det er det, er det ret trælst når man faktisk har et originalt Spil… at sådan nogle fumlehoveder hos Microsoft ikke har fået det implementeret ordenligt... nu ved jeg ikke om du har opdateret WinXP med Service Pack 1, jeg mener de sku' ha' fået løst det problem deri...

men ang. Safedisc har siden her lidt…
http://www.ntcompatible.com/h.shtml
Ta’r lige et kort uddrag…
” They appear to have wrapped the disc with an older and incompatible version of safedisc”
Men det tvivler jeg på at sku’ være problemet med MOHAA...

Så er det nok nærmere det her... på denne side ude til højre lidt længere nede på siden i kolonnen ”Highlights” --> Microsoft Games SafeDisc Windows XP Fix -->
http://www.windows-help.net/Newsletter/09mar2002.html
hvor en forklaring står omkring det, der ka’ være problemet med SafeDisc, desuden er der et link til selve programmet der ka’ downloades…
http://windows-help.net/cgi-bin/link/5.10.cgi?51020
eller
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=35831
som også har lidt info…

det ka’ også nogle gange være CD-rom drevet der har svært ved at kapere SafeDisc og andre Kopibeskyttelser, f.eks. ”Age of Empires” kunne ikke afspilles på visse CD-rom drev…

på denne side "Windows XP Software Compatibility Site"... -->
http://www.xpsc.net/
under en søgning på ”MOHAA” kom der 2 resultater, hvoraf de i den ene skriver følgende -->
…”mohaa runs terrible on xp, for me and a lot of friends we are going to back to win98 se, win xp crash with mohaa., this happen with detonators, nvidia and manufacturer video card, xp does not run mohaa 1280 y can get a poor 800x600, win98se does run 1280x1024 fine!!

Suggestion, dont run mohaa with xp. Dont spend your time and money ”…

så du er åbenbart ikke den eneste der døjer med problemer mht. MOHAA og XP…

men hvordan håndtere WinXP MoHaa i Win98 compatibel tilstand?

det ka' muligvis også være et problem med DMA, da Nvidia’s XP Detonator driver gør brug af DMA... så det er ikke godt at vide lige præcis hvor skoen trykker henne mht. til at få det til at virke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 27-10-02 18:49

Jeg har nu været inde og læse om safediskfix, men det lyder til at det er til spil som beder efter org. skriven. Det har jeg ikke problemer med, men vil forsøge det.
Grafikkortet er geforce2 32mb mx100/200 på en 8oo mhz computer med 324mb og som sagt, jeg kan nemt starte spillet, men når jeg vil spille, kommer jeg ind på banen og spillet går i gang, men grafikken er ja...., det hakker ikke og alt andet virker.
Kender en som havde det samme problem med geforce2 64 mb. Hans kørte under Xp, men han ikke huske hvordan han fik den til det.

Godgaard

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 27-10-02 18:49

Jeg har nu været inde og læse om safediskfix, men det lyder til at det er til spil som beder efter org. skriven. Det har jeg ikke problemer med, men vil forsøge det.
Grafikkortet er geforce2 32mb mx100/200 på en 8oo mhz computer med 324mb og som sagt, jeg kan nemt starte spillet, men når jeg vil spille, kommer jeg ind på banen og spillet går i gang, men grafikken er ja...., det hakker ikke og alt andet virker.
Kender en som havde det samme problem med geforce2 64 mb. Hans kørte under Xp, men han ikke huske hvordan han fik den til det.

Godgaard

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 27-10-02 23:40

Når man åber Mohaa, kommer der et lille vindue op, som skriver en masse komandoer. Efter at have åbet spillet mindst 20 gange, har jeg fået fat i, hvad den skriv i en af komandoerne.
" Could't see DI coop level "
Jeg ved ikke hvad det betyder og jeg tror stadig væk det er et problem, som kommer fra grafikkortet.

Godgaard

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-10-02 00:35

Hej Godgaard,

oki doki...

hvilken driver og version kører du med til Geforce kortet?

ved du hva' dit bundkort hedder og hvilket Chipset det bruger?

hvis du ikke gør, ka' du evt. køre dette program "BIOS Wizard"... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... her ka' du så kopier følgende, som i eksemplet her nede under... ind på siden så vi ka' kigge på det...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------
programmet er hentet fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

så ka' vi bl.a. finde ud af hvilket Chipset dit bundkort bruger... f.eks. hvis det er VIA chipset ka' det muligvis være noget med VIA4in1 driverne...

er det forresten en Athlon/AMD processor du har?

hvorfor jeg spørger, er fordi at DirectX 8.1 ka' ha' nogle problemer med AMD processore... men hvis du har opdateret med Microsoft's Service pack, så burde dette problem være løst... idet deres dokument der tidligere hed "DirectX 8.1 Programs May Stop Working on Computers with AMD Processors"... er blevet til... "DirectX 8.1 Potential Issues in Games That Use Software Vertex Processing"... -->
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q321178
men der er en artikel der nævner lidt om det... det linker også til linket ovenover... -->
http://www.infosatellite.com/news/2002/07/a170702amd_directx.html

nu fatter jeg ikke lige en meter af hvad der bliver skrevet i starten af dette indlæg... "Zadeva: Problem z zagonom iger RTCW in Medal of Honor."... -->
http://www.swp-mag.com/forum/viewthread.php?tid=884
hvor "Couldn't set DI coop level", kommer lige efter Initializing DirectInput...
Couldn't set DI coop level... Falling back to Win32 mouse support...

har du tilfældigvis en Logitech ITouch mus og har installeret deres Mouseware?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 28-10-02 10:55

Hold da op.
Jeg har ikke downloadet mirosoft's service pack, da den fylder 30 mb og mit bredbånd ikke er oppe og køre før engang i denne uge. For jo, jeg har en AMD processer og det er directx 8,1 , men ikke nok med det, mit bundkort, Matsonic ms8127c, bruger en VIA chipset (Vt82c686a i/o ).
Og tilsidst, jo musen er en logitech, men ikke en itouch og jeg har ikke installeret mouseware til den, da det ikke kan bruges under Xp'en.
Jeg vil vende tilbage, når jeg har downloadet service pack'en, for at se om den vil hjælpe på problemet. Tak ind til videre for dette.

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 20:30

Jeg har kørt Mohaa uden problemmer,med 32 mb grafikkort,det eneste problem
var at jeg skulle hente openGL.....
DEnis
"Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vjyu9.178594$Qk5.6283105@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået mohaa. Jeg kan godt komme ind i spillet,
> intro+gameroom, hvor der er flot grafik, men så snart jeg vil spillet,
> bliver grafikken helt gak. Jeg kan intet se andet end kompast'et.
> Jeg har downloadet nye driver til mit grafikkort, directx er 8.1 og
> forsøgt winfix95opengl, men intet virker. Nu har jeg downloaden mohaa
> patch 1.11, men den fortæller mig at det ikke er et uk eller us version
> og jeg tror heller ikke den vil hjælpe netop dette problem. Windows Xp
> er sat til at køre spillet i 95 tilstand, men intet virker.
> Er der andre der har prøvet dette og ved hvad fejlen er, er I velkomme
> med forslag.
>
> Godgaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 05-11-02 11:52

Så er jeg tilbage. Men jeg kan ikke installere microsofts service pack. Den fortæller mig at min version af Xp ikke har den rigtige kode til versionen........ Er der andre steder man kan download pack'en?
Jeg tror heller ikke at det et Xp-problem, da jeg har haft lagt win98se ind og problemet var det samme. Det skulle være, hvis Amd-processer+direct8,1 har de samme problemer under win98?
Jeg er ved at tror at nok aldrig kommer til at virke.

Godgaard

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-11-02 13:05

Hej Godgaard!

Prøv lige at kigge på MOHAA oficielle side: http://www.ea.com/exphat.jsp?destURL=http://eatech.custhelp.com

Vælg derefter "Technical support" og der kommer en ny side frem med svar vedr. problemer med spil og hvor bl.a. MOHAA er nævnt. På denne side kan man også søge efter bestemt udvalg.

Det ser ud til, at der er andre der har problemer! - Kunne måske være hjælp at hente der!

Prøv også lige at se dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/2234 - vedrører fejl i XP - måske også betydning.

Du bør prøve at køre spillet med de nyeste drivere fra Nvida, du kan opdatere dine drivere via:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : luggi

Dato : 02-12-02 13:44

Grunden til at setup'en siger at du ikke har den rigtige koder er at du ikke har den originale XP eller i hvert fald ikke en original CD-Key

Kommentar
Fra : Chatman

Dato : 26-12-02 02:53

For det første kører du sandslynligvis kun agp X1 og ikke 2, da de første amd Athlon havde problemer med geforce kortene... du kan rette det lille problem med et lille program det hedder gtu 3_2 der kan hentes her http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Efter installation, starter programmet og du kan gå ind og justere "agp transfer rate" til 2. Når du lukker programmet vil du blive bedt om at genstarte. Når det er gjort vil det være klogt at hente Nvidia´s drivers ver 29.40. De er pålidelige og kører godt under XP. Jeg har selv haft en geforce 256 hvor xp ikke kunne administrerer kortet ordentligt. Men med driverne 29.40 + gtu programmet forsvandt alle fejlene... Jeg ved ikke hvilket version der kører bedst under win98, det må du prøv dig frem! Din problem ligger (sandsynligvis) i opengl delen. Jeg har kørt MOHAA både under Geforce 256 og nu Geforce 4 uden problemer, med winxp som styresystem. Iøvrigt bør du også checke om din kort virkelig kører under agp mode eller agp under pci mode?

Kommentar
Fra : RuneN

Dato : 01-12-03 01:37

Har også MOHAA (Fedt spil.. Har gennemført :) )

Hvis det er den samme version skulle der gerne være en "Configure Launcher" deri.. Prøv at køre den, Så kommer der en boks op hvor der vil stå noget ligesom det her..
"Medal Of Honor - Allied will be optimally configured for a PC of the following specifications"... :)

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 30-11-04 10:06

jeg kørte MOHAA med onboard grafikkort!