/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fremstille dvd film
Fra : joand
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 08-10-05 19:47

Jeg har optaget noget film på mit sony dvd kamera som jeg ville have redigeret til en film
men når jeg har overført film til pc er formatet "FILMKLIP"
Hvordan kan jeg få det konverteret til at bruge i Windows movie maker
så jeg kan redigerer filmen og derefter brænde det ned på en
dvd skive som kan bruges i en alm. dvd afspiller
og skal jeg bruge DVD-rw eller DVD+rw

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-05 23:29

Bruger du et program til at overføre med fra kameraet?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 09-10-05 10:50

Ja der følger et med som hedder Picture package så man kan overføre billeder/video
til pc, og det lader sig gøre vældig fint men når jeg prøver at overføre dem til windows movie maker
er der bare røde krydser i billederne når det er importeret så det må være en
forkert *.endelse der er på.
Kan fører alle filmklip over på pc og derefter fører dem tilbage til videokamera, og derefter
virker det i en dvd afspiller men besværlig og ikke optimal redigering.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 09-10-05 14:34

Jeg bruger et program der hedder Pinnacle studio 8, en lidt ældre udgave, men virker fint, Her kan du fjernstyre dit kamera overføre dine optagelser til PC samt brænde filmen ned på DVD eller andre formater du selv vælger. Kvaliteten er mile vidt bedre end Movie maker!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-05 15:57

Kan picture package ikke bruges til at redigere og brænde med?

Kommentar
Fra : Mattaeus

Dato : 31-10-05 09:05

Du skal lave Filen om til "MPEG" fil. Så skal du bruge NERO EXPRESS der skal du trykke Videofilm og det kan du brænde ned med menu og alt muligt!!

Det er sådan jeg gør og det virker fint. Men MPEG filen er ikke så god i gvalitetet!

MVH Mattaeus

Kommentar
Fra : Mattaeus

Dato : 31-10-05 09:10

Du skal gå ind i windows movie maker og så tryk convert movie også finder den atumatisk kameratert og så kan du converte det der ind !

Annuller spørgsmålet
Fra : joand

Dato : 03-01-06 14:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål