/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vespa si hjælp
Fra : vmax_jakobdrengen
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 07-10-05 22:46

hej jeg har en vespa si og der vil jeg have en 43mm cylinder på og en tunudstødning men der vil jeg også have en 13mm karbu på men så skal hullet i blokken bores op til 13 og kan man godt det uden at der sker noget skade ved det eller skal jeg ud og have en blok fra polini

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 07-10-05 22:51

Hej...Det kan du sagtes gøre, men det kræver at du ved hvad du laver...Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 07-10-05 23:03

jamen der er nemlig nogle som siger at så åbner og lukker krumtappen for tidlig/for sent

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-10-05 11:39

Du må IKKE bore udefra!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg gjorde det sammen med en ven, og du kan smide din motor ud bagefter!!!!!!
Hvis du vil ha plumben ud, så skil din motor HELT ad og bor den op indfra, så du kan se hvad du laver.
Du kan så bagefter gør det lidt udefra, men pas rigtig meget på.
Synd at jeg ikke har et billede af det, men du vil måske forstå hvad jeg mener med at der IKKE er plads til et 13mm bor på indersiden når du har skilt den ad.
Plus hvid du borer udefra, hvor tror du så alle de små metalstumper som du borer væk, at de forsvinder hen?
Lige ind i din motor, ind til krumtappen, lejerne og stemplet.
Og igen, bye bye motor.
Så skil den ad og gør det ordentligt.

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 09-10-05 11:26

hvor stærkt ville den komme til at køre? laver Sién sammen med vmax_jakobdrengen.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 09-10-05 11:40

Min Vespa Ciao, den kørte ca. 75kmt med 43mm cylinder/top, hjemmeboret karburator boret op til ca. 10mm, Proma Serpent (fandme en nice potte), og en 70mm remskive.
Den fik alt for lidt benzin, så jeg satte et cigaretskod ned i et af de 3 huller i luftfilteret, så den træk ordentligt.
Det var før jeg vidste hvor vigtig dysen er.
www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
Så den havde vel kørt mere med en større dyse.

Held og lykke med den, og gør det nu ordentligt!
Nye krumtapslejer i den nu hvor i er igang( hvis i kan få dem af krumtappen.

Se også efter om skyllekanalerne på cylinderen passer til motoren. En af delene skal måske files op.

http://www.protuna.dk/product.asp?c=51773166&n=19068348&pn=19068353
Den bedste! Fed lyd og den er gemt godt undermotoren, med speciel bolt til topstykket, så den bliver skruet fast i det. Den falder aldrig af!

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 10-10-05 17:27

okay tak for svaret noShyGuy

Godkendelse af svar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 10-10-05 17:28

Tak for svaret NoShyGuy.