/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Køb af DVD-optager
Fra : Flash77
Vist : 783 gange
200 point
Dato : 06-10-05 21:00

Jeg skal have en DVD-optager, men hvad skal jeg købe og hvorfor.

Jeg vil have en med en harddisk i og den skal have en god betjeningsflade. Forslag og erfaringer modtages gerne - og gerne med links til forhandler og pris.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-10-05 21:44

Jeg kan kun anbefale at købe en JVC.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-10-05 01:46

Har selv købt en Panasonic (primært fordi Panasonic suverænt vandt Tænk og test's test af DVD-optagere)

Det var sådan, at testen i tænk og test var delt op i 3: Uden HD, med 80 GB HD og med større HD. I begge tilfælde med harddisk fik Panasonic prædikatet som testvinder. DMR-E85H og så vidt jeg husker var det bare den større model (DMR-E95H) som var den anden.

Da jeg købte min, var den helt nye lige kommet (Panasonic DMR-EH50EG). Den har samme motot og løbeværk, men har fået et par ekstra features - blandt andet muligheden for at optage både DVD+R og DVD-R, men også mulighed for direkte at stikke et SD kort ind og overføre billeder direkte til disk samt nogle forbedrede optagelsesfunktioner (bl.a. forbedret hurtig-overførsel til DVD).

Personligt synes jeg faktisk, at den foregående model var pænere, men omvendt synes jeg der var nogle gode nye tiltag - og så kunne jeg få den i officiel dansk udgave (ikke parrallelimport) til lige under 4000 (www.panashoppen.dk)

Testen kan du se her : http://www.taenk.dk/upload/application/8e42a917/18_21_tt52.pdf

Kan kun sige, at jeg er meget glad for den, og at den fungerer logisk og perfekt.

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-05 10:46

Hej Flash 77
Kan foreslå dette link hvor du kan læse næsten alt om diverse modeller, for dem er der godt nok mange af.
http://www.recordere.dk/artikler/anmeldelser.asp

Har selv en Pioneer DVR 520 H med 80 GB harddisk.
Og et godt råd er at du skal købe en model med god stor harddisk første gang og IKKE som jeg gjorde en model uden harddisk. Den kan du nemlig optage alt dit RÅ materiale på og så redigerer det derefter brænde det ned på en plade. Evt. en RW plade så kan du jo slette og bruge den igen og igen.
Du vil sikkert støde på begreberne minus R og plus R ( - R og + R ). det skal du gøre op med dig selv hvad du synes, der ingen kvalitets forskel at se på optagelserne. Min er en minus R // RW model. det er vist det mest almindelige system.
Sony og div andre leverandører har modeller som optager på både + og minus plader.
Håber det kan bruges ellers spørg.
MVH
Flemming

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 20-10-05 19:53

Tak for svaret flemlone.