/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til valg at blæsere!!
Fra : Djkruntz
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 04-10-05 21:21

Jeg står og skal til at købe nogle nye kabinet-blæsere 80mm og vil gerne have dem så lydløse som det nu er muligt.
Mit spørgsmål er så hvad jeg skal købe.
Jeg har i forvejen 2 papst 80mm som jeg er meget skuffede over da de larmer skramlende og rengøring hjælper ikke.
Så det er nok ikke papst jeg skal have igen...
Har et chifetec midi-tower...

Mvh Kennneth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 21:47

Her er en blæser jeg har sat i et par stykker lydløse ........ men skal den køre meget hurtigt vil der også komme støj

http://www.glacialtech.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 21:49

Sorry - nu så jeg lige at den ikke er 80 mm.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 04-10-05 22:12

Hej Djkruntz

Prøv et part NorthQ silence kølere - de findes i både 80 og 120mm udgaver.

Mine 120 kører med 615 omdrejninger, og kan ikke høres, min 80mm kører med 750 rpm, og der kan man høre lidt mere vindstøj, så hvis du kan skaffe plads til 120mm udgaven, så er de mere støjsvage.

Du kan også få en special rpm enhed med som kan sætte dem endnu længere ned i omdrejninger, mine sidder direkte i Mboardets tilslutninger, så Windows + boardet styrer selv rpm niveauet.

lars

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-05 22:19
Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-10-05 08:58

Hej Djkruntz!

Inden du bruger penge på nogle nye blæsere, har du så prøvet at give dine papst-blæsere lidt olie? Det kan gøres ved at løfte klistermærket i midten af, og der er et lille hul, hvor du drypper 1 til 2 dråber symaskineolie ned.

dayworker24!
Bare fordi at der står at den kun støjer 11 db, betyder ikke at det altid passer, da de 11 db er de tal fabrikken opgiver. Jeg siger dermed ikke at det ikke passer, men at man skal tage det med "ét gram salt"

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Download Excel Regneark

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 06-10-05 20:53

efter hvad test jeg har set af denne her blæser:FAN 3 TC 80mm sådan et par stykker så har du et rigtigt godt luft indtag eller udluftning
dem her har jeg selv bestilt til den nye 2,8 ht p4 jeg skal lave nu og det er Arctic Cooling der har lavet dem:af larm står der:Noise Level: 0.8 Sone så det er vist rigtigt godt gået fra dem af

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 03-09-06 13:49

Tak for svaret dayworker24.