/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forsølvet Bach trompet...
Fra : fluffyclaus
Vist : 1985 gange
200 point
Dato : 03-10-05 18:40

Hejsa kandu'er og kandu'inder...

Jeg har spillet trompet i mange år, men holdt op for et par år siden da jeg var så uheldig at pådrage mig en vederstyggelig omgang tinnitus...

Så nu har jeg tænkt mig at sælge min trompet. Den er blevet brugt i ca. 3 år, men jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg kan tillade mig at forlange for den.

Det er en forsølvet Bach Stradivarius, model 37 med Medium Large Leadpipe.
Trompeten er Medium Weight.
Den har en helt utrolig god lyd (jeg valgte lige nøjagtig den, efter at have prøvet over 50 forskellige på fabrikken i USA). Den har ingen skader ud over en meget lille bule i schall-stykket (på størrelse med det halve af en lillefingernegl).
Der medfølger Gigbag(1200kr ny pris)
Inkl. Kircchner triple mundstykke 3C, 7C, 1 1/4C alle med schmidt bagboring(7) (speciallavet, nypris 2500.-)
Trompeten koster fra ny ca. 20000.-

Nogle kvalificerede bud på hvad jeg kan forlange for den??

Vh fluffyclaus

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 18:51

Hej, men,,,har du et billede, og en pris, kender jeg, muligvis en køber.
Og sorry, det med ørene,

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 03-10-05 19:40

smxxx> Nu var det jo et forslag til en pris jeg var ude efter (man mås vist ikke bruge kandu til køb/salg eller reklame fremstød) Men jeg kan da få taget et par billeder af trompeten og sende dem til dig (steenmartinsen.dk hvis jeg ikke husker helt forkert). Og så kan den mulige køber jo evt. komme med et bud den vej??

Vh fluffyclaus

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 03-10-05 19:41

Det var kedeligt, at du ikke kunne tåle at spille....det havde jeg heldigvis ikke problemer med dengang jeg spillede på cornet og trompet.

Men så til prisen på trompeten.

ja, det er lidt sværere, for umiddelbart vil jeg ikke mene, at sådan en burde tabe den helt store værdi af at blive brugt i 3 år....med hensyn til slitage altså. Så er der den lille bule der nok trækker lidt ned.

Tasken og mundstykkerne kan du nok ikke regne specielt meget med at få ekstra for, sådan noget regner folk jo med hører til.

Selvfølgelig betyder det også noget om du står og skal af med den her og nu, eller om du har tid til at vente.

Men mon det er helt forkert, hvis du forlanger 16-17000 for den........har du ikke selv haft noget i tankerne?

mvh dova

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 03-10-05 19:50

dova> Jeg har selvfølgelig selv gjort mig mine overvejelser med hensyn til prisen.
Men 16-17000 må jeg da indrømme var lidt mere end jeg selv havde tænkt på... Jeg havde forestillet mig omkring 10-12000kr. ( men det ville da ikke gøre noget hvis den kunne blive solgt til den pris du nævner )

Vh fluffyclaus

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 19:57

fluffyclaus
Foreslag, har jeg desværre ikke, kender ikke hvad vej, piben sidder...
Men vil gerne, hvis du får et tilbud, der muligvis fra mig af, kan overgåes, høre fra dig...
Og du, hører fra mig, om prisen er rigtig.
Tror næppe heller, man må videregive andres hjemmesider--- hæ/hæ
Men alt er åbentbart lovligt, indtil, modbevist, eller der bliver sat en stopper for det.
Hermed intet ondt ment, bare en konstatering.
www.steenmartinsen.dk var det.
mvh

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 03-10-05 20:02

smxxx> hehe.....Den eneste grund til at jeg kan huske din hjemmeside , er at du selv har givet den ud (i forbindelse med nogle G-mail invitationer.... kan ikke gøre for at jeg har en elefant hukommelse)....

vh fluffyclaus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-05 20:03

Jeg fandt lige et sted hvor der var en der forlangte 12.600 for en model 37 Bb, og den var 6 år gammel.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 03-10-05 21:30

alt forladt
Tror i skal lidt højere op, men så er jeg ikke køber, MERE.
Men de er Jo i den dyre en´de....
mvh

Godkendelse af svar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-05 14:47

Tak for svaret dova.