/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hvad gør man?
Fra : LeaBia
Vist : 470 gange
30 point
Dato : 02-10-05 20:10

Jeg har stilt mig selv spørgsmålet 117 gange. Hvordan taber man sig? Ved godt det lyder dumt, men kan seriøst ikke tage mig sammen, hvad gør man så? Mit problem er at jeg har svært ved at skulle gøe det alene, Jeg har meldt mig ind i s.a.t.s. Men har ikke været oppe og træne i 3 måneder. Kan IKKE tage mig sammen,bliver ved med at sige til mig selv "nu skal det være." men det bliver aldrig til noget.

hvordan gjorde i? hvad virker?

mvh Lea

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 02-10-05 20:17

Du skal spise færre kalorier end du forbrænder.... hvis du ikke ved hvor mange kalorier du forbrænder, så skriv til mig
http://www.slankemoster.dk/kontakt/ og skriv hvor gammel du er og hvor meget du vejer samt hvor aktiv du er.
Så vil jeg beregne dit kalorieforbrug for dig.

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 02-10-05 20:27

Så har jeg skrevet.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 02-10-05 20:40

og jeg har svaret

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 02-10-05 20:45

og jeg har svaret igen hehe

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 02-10-05 20:59

Der stod ikke noget i mailen :(

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 02-10-05 23:25

Jeg synes bare lige ta jeg vil komme med en bemærkning her ....Min kone var før jul lidt træt af sit udseende ,og ville gøre noget ved problemet ...Men det med træning osv var som herfør nævnt ikke lige hende -så hun startede på en behandling hvor musklerne bliver stimuleret med noget elektro impulser og der fik hun også en kost plan..Det var mest at skifte det hvide brød ud med fuldkorns rugbrød og at hun var lidt obs på fedt indholdet i de ting hun spiste ...eks nul sovs -lidt kartofler osv..men hun fik besked på at spise en del brokolli og blomkål..På nuværende tidspunkt har hun tabt sig 16 kg ...og garderoben er skiftet ud ...Jeg har i samme tidsrum tabt 6 kg uden at gå til samme behandlinger som gør 2 gange i ugen..Hun sagde godt nok at det var svært de først par uger at skulle undvære det hun før synes var så godt ...Nu har hun nået den vægt hun gerne vil have og spiser det hun har lyst på når vi er til fest eller er på ferie...Men som hun selv siger" Det frister ikke så meget som før"
Om dette er noget som kan kopieres til andre ved jeg ikke -vi er jo alle så forskellige .Jeg har feks i mange år tænkt på holde op med at ryge men hver gang er det blevet ved tanken...Så hvad jeg vil sige er at uden motivation er det vanskeligt at ændre hverdagen......Som man siger " det tager ca 4 uger at ændre en indgroet vane" og da kun med viljestyrke..

mvh sverola

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 03-10-05 02:12

Hvis du ser figuren på håndboldpiger, cykelryttere og løbere m.fl. så har du jo svaret på hvordan du taber dig til du får den ideelle form. Der er nemlig kun den ene vej at gå og det er at forbrænde fedtet, beviset ses jo ved at folk i dag sidder og flyder ud i en bil til arbejde, og hvor arbejdet i almindelighed ikke er tilstrækkeligt
manuelt. Mad betyder ikke så meget som man vil gøre det til, alle ved hvad sund mad er, som cykelrytter i sin
tid kørte jeg 150 km. om dagen, og 200 om søndagen, jeg åd som en tærsker og drak op til 7ltr. vand om dagen og jeg kom aldrig over 65 kg. Du må altså se at komme igang, enten ved at løbe eller anden motion, men det skal altså være virkelig hård træning som bevirker at din puls ligger over 120 i mindst en halv time.
Du skal vænne dig til at klare at det gør ondt. For at komme igang og blive ved, er det næsten kun muligt når
man ikke har tilstrækkelig selvdisciplin, at finde ligestillede at træne sammen med, og hvor man ikke kan være bekendt ikke at møde op, det sidste er det afgørende, at være parat når kammeraterne kommer, og så kan det forresten jo også være meget sjovt. Mvh. K.

Kommentar
Fra : bne

Dato : 03-10-05 09:41

Det lyder som om du vil forbrænde flere kalorier end du indtager - OK, det giver også det rigtige resultat - MEN det er jo også muligt at indtage fæærre kalorier end man forbrænder Håber du kan se forskellen
Jeg kender det der med at man ikke l-i-g-e får sig taget sammen til at dyrke motionen, men har så besluttet mig for at gøre tingene lidt anderledes : jeg spiser FØR jeg bliver sulten, jeg spiser frugt flere gange i løbet af dagen, og helst FØR jeg er sulten - så har jeg nemlig ikke så meget lyst til de 'nemme' ting (MARS-bar, lakrids, chokolade, osv, osv)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 03-10-05 09:52

Nemlig et rigtig godt råd at spise lidt før man bliver rigtig sulten - det trick er jeg også nødt til at bruge ellers er det alt for nemt at kaste sig over peanuts og chokolade.

De seneste undersøgelser viser også, at vil have et varigt vægttab skal man også motionere jævnligt (3 x om ugen).

Kommentar
Fra : tinna

Dato : 04-10-05 09:24

Mht.....det som "bne" siger med at indtage færre kcal ind man forbrænder kan værre meget fint i en lille periode. Det bedste måde at tabe sig på er kom ud af sofaen og dyrk noget motion. Jo større muskler du har jo højere er din forbrænding. At "sulte" sig er ikke løsningen ... det er der ingen der kan holde til ti længden. Og chancen for at tage på igen er alt for høj.
Den bedste måde at komme igang på er at finde en at følges med. Hvis man ikke er til fitness centre så start med at gå en tur i rask tempo..
Og husk at spise lidt men tit....

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-10-05 01:07

Jeg kan ikke kende forskel på sult og lyst

Kommentar
Fra : bne

Dato : 17-10-05 09:06

Det er og bliver et spørgsmål om balancen mellem indtægter og udgifter......... og det er en vane !
Om du vænner dig til at forbrænde flere kalorier end du gør idag, og fortsætter med dit nuværende indtag; ELLER du nedsætter dit kalorieindtag og fortsætter dit nuværende motionsniveau - er ligegyldigt !
Du skal have brudt en gammel halvdårlig vane........
Og jeg har haft nemmere ved at spise spise frugt og grønt - før sulten meldte sig - end jeg har haft ved at komme ud af sofaen, og væk fra Mars-baren. At jeg så har fået nemmere ved at motionere - og det dermed er blevet lettere at komme igang med - betragter jeg som en sidegevinst.

Kommentar
Fra : LeaBia

Dato : 25-10-05 22:17

Tror også MEGET det er det der med at jeg gerne VIL træne, men når jeg skal gøre det alene bliver det sådan lidt :( min søster træner 1 gang om ugen, men det er jo ikke nok for mig. Ville ønske der var en gruppe hvor man kunne mødes og tage op og træne sammen. Jeg selv er meldt ind i Sats, somm jeg syntes er et godt trænings-center meeeen lidt halvdyr, og kommer ikke rigtig ud af døren, tror jeg skal rives lidt i ørene.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-05 07:57

Prøv at spørge et par venner. I kunne sagtens oprette en gruppe, hvor I lavede noget sammen tre gange om ugen eller noget.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-11-05 09:08

Jeg går med 2 af mine naboer, der lufter deres hunde, vi går 1 time hver dag. Vi har aftalt, at der er ikke noget, der hedder, "kan ikke i dag" - fordi så aftaler vi at vi går 15 minutter. Når vi så først er i gang med at flytte fødderne, så bliver det alligevel næsten altid til 1 time.
Dette blot en ide.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-11-05 12:55

av.... det lyder smart... det vil jeg da også indføre... har ingen hund, men ideen er jo perfekt...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-06 02:51

Køb en skridt tæller.
Jeg ved godt det er lidt pop-smart lige nu, men med en tæller, får man måske lidt dårlig samvittighed over hvad man rent faktisk rører sig.
Og så går der ligesom sport i det. Såman går lidt længere hver dag.

Uanset om man vil tabe sig ved at spise mindre end man forbrænder eller ved at forbrænde mere end man spiser, så får man det bedre af motion.

Kommentar
Fra : Elmark81

Dato : 09-02-06 08:18

Måske du er en af dem der har brug for masser af støtte? Der er masser af forskellige boards rundt om på nettet, alt efter hvilken metode du vælger at bruge til at slanke dig. Om det skal være low fat, low carb eller andet. Sig til hvis du har brug for links til nogle sider...