/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Dansk manual
Fra : Tri
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 02-10-05 13:38

Hej!

Hvor kan jeg finde en Dansk manual til min router?

Det er en "Level One" & modellen er "WBR-3403TX"

Tri

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-10-05 13:46

Hvor har du købt den?

Danske virksomheder der sælger udenlandske varer skal levere en dansk manual

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 13:52

I IT branchen kommer der ikke dansk brugervejling med, med få undtagelser.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-10-05 14:18

Det at der sjældent kommer en dansk manual med er jo ingen undskyldning fra leverandørens side, gældende dansk lovgivning er at den skal forefindes, og leverandøren må da som minimum fremskaffe en på forlangende

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 14:32

Backtee-> Tror du selv på den. Jeg ved IT ikke kører sådan-har også læst om det i den nye købelov under undtagelser.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 02-10-05 14:35

Hej rødder!

Det handler ikke om hvem der er min levearndør af min router, men om hvor på nettet jeg kan finde en Danks manual.

Jeg vil gerne oplyse lidt om min leverandør! Det er en god ven af huset, som lever af at lave prof. IT arbejde.

Når jeg modtager ting så som en router eller andet, så er der ikke nogen manual med.

Inden for IT branchen får man 9 ud af 10 gange ikke en Dansk manual med, da man kun kan kræve at en dansk manual med til et kompletr systen & ikke til løse hardware produkter.

Men jeg vil stadig gerne vide hvor på nettet jeg kan finde en Dansk manual!

Tri

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 02-10-05 14:41

Det ser sq ud til at jeg har glemt min staveplade i dag!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 14:47

Tror ikke, du finder en manual på dansk.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 02-10-05 16:02

der må jo være en manual på dansk et eller andet sted på nettet, det er jo bare hvor.

Tri

Ingen Dansk manual = Ingen point!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 16:07

Kan være det er hurtigere, at lære engelsk´end, at finde en dansk manual.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 02-10-05 16:20

Jeg har lært Engelsk!

Jeg leder ikke efter en Engelsk lære, men en Dansk manual til min router.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-05 17:09

Joda-undskyld, var ment som en spøg-en dansk manual, kan jeg desværre ikke være behjælpelig med-fortsat en god søndag.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 02-10-05 18:41

Undskyldning accepteret!

Tak & i lige måde!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-10-05 07:32

Alt ka nfindes på nettet siges det.

Men det kræver at nogen gør det tilgængeligt, og ikke engang på producentens hjemmeside ligger der en dansk manual, så hvad får dig til at tro at en eller anden har gjort sig besvær med at oversætte den til dansk og lægge den på nettet?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 03-10-05 07:36

Købeloven:

§ 75 a. Salgsgenstanden skal med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber stemme overens med aftalen, og køberen skal i forbindelse med købet have de fornødne oplysninger med henblik på montering, anvendelse, opbevaring og vedligeholdelse af salgsgenstanden.
Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden

Læg især mærke til sætningen "have de fornødne oplysninger med henblik på montereing"

Annuller spørgsmålet
Fra : Tri

Dato : 08-01-06 17:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål