/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mere end 2 hardiske
Fra : CiaoStyrer
Vist : 501 gange
75 point
Dato : 01-10-05 16:43

Jeg har brug for mere hardisk plads på min computer.. Men har allerede 2 hardiske og 2 cd'rom drev.. Så der er ikke flere af de flade stik ledning.. Er det muligt at tilføje en intern hardisk mere...?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 01-10-05 16:57

ja du kan . men nu skal du lige tænke lidt .
fordi du har 2 cd-rom drev , men ingen dvd brænder
::: spøg til side har du ingen usb stik i din pc ??
hvis ikke så ville jeg investere i en pci til usb
og hvis du ikke vil bruge usb så kan du jo montere en kontakt mellem de harddiske du ikke bruger og dem du vil bruge

og alt dette er jo helt op til din egen fantasi , prøv feks. at tage et stk pappir og tegn hvordan du selv ville have din pc . og gå så ud fra det

fantasien har jo ingen grænser

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 01-10-05 16:57

hvis der er flere ide porte på dit bundkort, ja, ellers ikke

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 85 point
Dato : 01-10-05 17:24
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 17:26

Man kan også indsætte en ekstra harddiskcontroller i et ledigt slot på bundkortet.

Men de koster....

Eksempelvis: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99252

mvh berpox

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:26

Jeg har forresten et liggende, jeg lige skal ha' testet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:28

Ha... Jeg kom først Berpox.
Du har da også lige fundet et af de dyreste.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 17:31

Ja - du kom først .... det var nok derfor siden var laaaaang tid om at opdatere

Men men - prisen kommer jo også an på hvilke krav der er til controller/harddiskkombination....

mvh berpox

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 01-10-05 17:42

Hvad er forskellen på dyre og de billige kort..? Kan man nøjes med et til 200-300kr..?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:45

Jaa...
Det kommer som Berpox siger, an på hvad du stiller af krav.
Antal porte, RAID,. etc..
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:47

Hvilket bundkort har du ?
Der findes bundkort med 4 IDE porte (8 enheder)
Så du skal jo ikke købe et, der er dyrere end et nyt bundkort.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 01-10-05 17:47

Tak for svaret Gambrinus....

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 01-10-05 17:51

Der er kun 2 IDE porte på mit bundkort.. Kan et til 200kr bruges....?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:54

Hvilken CPU og hvilket bundkort har du.
Typisk understøtter et nyt bundkort jo også SATA.
Det udvider dine muligheder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-05 17:57

Mit bundkort understøtter f.eks. 4 SATA, 4 SATA II og 4 PATA enheder.
Såååå... jeg klarer mig nok et stykke tid endnu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 01-10-05 18:29

Det er et EPoX 4BEAv med en 2Ghz intel pentium 4 cpu

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-10-05 00:28

OK, så fandt jeg det.
Tjaaa... det er åbentbart en lidt ældre sag uden SATA.
http://www.epox.com/USA/product.asp?ID=EP-4BEAV
Nu er jeg AMD freak....
Så jeg kan ikke så godt anbefale et billigt bundkort til din Pentium 4.
Har du nogle harddiske liggende eller skal du først til at købe ?
Jeg tænker på HVIS du skulle ha' et nyt bundkort og først derefter skal ud at købe harddiske, så kunne du jo ligeså godt købe SATA harddiske.
Jeg synes ikke rigtig, at der er det store udvalg i bundkort med socket 478 eller også er det bare mig der ikke er helt vågen.
http://www.epox.com/USA/product.asp?ID=EP-4BEAV
Gambrinus