/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Delfi scanner cap72
Fra : joand
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 01-10-05 15:31

Jeg har brug for tilslutning af 2 scannere til en komputer
Jeg har com1 og com2
Scanner til com1 virker ok
Men til nr 2 kommer der et rødt "!" udråbstegn når jeg starter
og så skal jeg ind i restore og ændre com port
og så ser det ud til at virke til næste gang.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 16:21

Er det to ens scannere eller er der et sammenfald i softwaren, så din PC bliver forvirret?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 01-10-05 18:24

ja samme scannere
og samme program men kan/skal man installerer programmet 2 gange
for at de kan køre hver for sig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 18:51

Det kan du forsøge, men jeg tror at der bliver lagt nogle filer i windows system mappe, hvor den ene vil overskrive den anden.
Hvis du køre dem via en COM port, så må det da være nogle ældre sager du arbejder med.
Normalt bliver det kørt over LPT / SCSI / USB.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 04-10-05 07:57

ganske nye ,men det må jo være noget delfi har valgt.
har hørt at de ikke kan huske hvilken com port de bliver
tilsluttet når progammet bliver startet op så man skal ind og vælge
com port hver gang systemet skal startes ØV

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-05 10:50

Nu skal du vel ikke scanne med begge to på samme tid. Så kunne du jo bruge dem på den samme port, og med det samme program, ved at sætte dem til en manuel omskifter, som både findes i en 2 og 4 ports version.
Sådan en boks kan fås under en "hund" (vov) kroner.
Den findes også i en elektronisk udgave, til seriel port, men om du kan bruge den, Ja ????

Kommentar
Fra : joand

Dato : 04-10-05 20:59

Nej desværre ikke for de er trådløse med hver sin dockinstation,
jo jeg kunne selvfølgelig nøjes med en men så mangler man opladninger
og det andet var lidt mere praktisk.

Annuller spørgsmålet
Fra : joand

Dato : 03-01-06 14:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål
men har fundet ud af at man kan gemme hver sit program fra hver sin scanner
og ændret hastigheden til 9600baud
så virker det.