/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
utæt karburator på passola
Fra : kobsie
Vist : 1594 gange
100 point
Dato : 01-10-05 13:29

Har en yamaha passola som drypper benzin for vildt. Der drypper nogengang benzin ud af "overløbs hanen" i bunden af karburatoren :(. Nogen der ved om det er svømmeren der er noget galt med eller hvordan?. Det er pænt træls at den nogengange tømmer en hel tank benzin ud på fliserne i løbet af en nat.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-10-05 15:55

prøv og se om din nåleventil er i orden. det kunne godt være der problemet ligger

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 16:22

Tag din svømmer ud og se om den er hel eller om der er kommet et lille hul i den så den ikke flyder"svømmer" og der kan være kommet lidt støv eller snavs i ventilen så den ikke lukker ordentligt .Så mit bud er : Skru karburatoren af ..skil den ad og pust den ren og check din svømmer ....husk lige at checke pakningen først.........

sverola

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-05 16:30

Hvis intet af sverolas råd virker, så kan du bøje din svømmerventil lidt opad, så den lukker tidligere.
Måske er din svømmer faldet helt af.
Jeg tror næppe at det er pakningen hvis det kommer ud af overløbsslangen.
Det er 100% din svømmer som den er gal med, eller dens ventil.

Kommentar
Fra : kobsie

Dato : 01-10-05 19:46

Jeg skilte hele kaburatoren ad og rensede det hele, og bøjede svømmeventilen lidt opad, og efter at lortet var samlet igen bemærkede jeg ikke noget benzin komme ud i bunden af kaburatoren. så nu får den lov og stå natten over, og så må jeg se om det har hjulpet :).

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 20:06

så må vi jo håbe at du har løst problemet og at der er benzin i karburatoren når du skal bruge den i morgen

Held og lykke

sverola

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-10-05 20:14

Hvis den nu har problemer med at køre ved fuld gas, så er din svømmernål måske bukket for meget op.
( bare for at være på forkant med det problem, men det lader til at du fandt fejlen. )

:D

Godkendelse af svar
Fra : kobsie

Dato : 03-10-05 16:36

NoShyguy har fået de 100 point, da dyret er holdt helt op med ar dryppe benzin og jeg er fri for at tanke hver dag på vej hjem fra arbejde :D. Er helt overbevist om at det var svømmeren der hang ;)