/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
længde på gipsskruer?
Fra : nicka
Vist : 4690 gange
50 point
Dato : 30-09-05 16:02

Vi skal sætte nogle gipsplader på et træskelet og gipspladerne er 13mm tykke, det er skillevægge i et kolonihavehus.
Mon nogen kan fortælle os hvor lange gipsskruerne skal være?

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-09-05 16:06

25 mm

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 30-09-05 17:15

ja jeg ville nu hellere bruge nogle på 30-35

Godkendelse af svar
Fra : nicka

Dato : 30-09-05 18:25

Tak for svaret Fijala, det var dejligt at høre, vi har nemlig lige købt et ordentligt læs 30mm til billig penge

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-05 18:31

Gipspladevægge - jeg har erfaring med både enkeltlags og dobbeltlags - og erfaringen siger mig, at til skillevægge, laver jeg dem ALDRIG med kun et lag gipsplader igen. Jeg har haft både tapetseret og hele molevitten - men selvom der er rockwool i mellem pladerne, slipper der utroligt meget lyd gennem. Derudover - ophængning af tunge hylder o.lign. - rigtigt skidt med enkeltlag....

Så jeg ville klart bruge 2 lag gipsplader (forskudt for hinanden), skrue det første lag op så det lige er på plads og så det andet lag. Fyld ud med isolering, og gentag processen på den anden side af væggen.

Brug 50mm skruer ved dobbeltlag - ellers vil jeg støtte mig til fijala - 30-35mm ved enkeltlag.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-05 21:02

Og så lige det med "træskelettet"
1 lags gips, så skal der være 40 cm fra midte til midte af lægterne/stålreklerne.
2 lags gips, så skal der være 60 cm fra midte til midte af lægterne/stålreklerne.
De skruer som har et lille bor ude i spidsen er beregnet for stålskelet

Kommentar
Fra : nicka

Dato : 01-10-05 07:45

Tak for ydeligere information til både berpox og Eyvind

Mvh Nicka

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 09:43

hmm...et eller andet mysisk skete, noget tekst forsvandt....

Nå, men pladevæggen med enkeltlag, tapet og hele molevitten....jeg påførte et ekstra lag gipsplader senere for at skabe en stabil væg.

Held og lykke med byggeprojektet

mvh berpox