/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan gør man den kodefri??
Fra : Kljio
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 29-09-05 19:49

Hejsa

Ville høre om i kunne hjælpe mig, har en Sony dvd(model dvp-ns590p) som jeg gerne vil gøre kodefri, for har fundet et link på nettet men synes ikke rigtig jeg kan tyde hvad man skal gøre? Kan i? http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=sony+590&hits=50

Er der evt andre muligheder, så man kan se flim med en anden regions kode på den dvd afspiller?

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 19:54
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 19:55

Hov, jeg har misforstået dig, troede lige det var dvdfilm, du ville gøre kodefri... smutter lige så stille ud af tråden igen

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 29-09-05 20:39

Her kan du hente en player som afspiller alle regioner:
http://www.dvd-x-player.com/?ref=clonedvd.net
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 29-09-05 21:52

Undskyld - jeg læste dit spørgsmål forkert - her er måske noget du kan bruge:

http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/f-126.html

hilsen Bonito

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 30-09-05 10:10

Jamen kan det dvdidle gøre dvdérne kodefri så de kan ses på hvilken som helst afspiller?? For så det jo mindst lige så godt.

Har ikke haft mulighed for at prøve det endnu men skal det bare køre i baggrunden? eller er det svært at bruge?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 10:25

KLjio.... dvdidle gør alle dvd'ere kodefri. Programmet starter selv op når du kommer dvd'en i maskinen, og kører så i baggrunden (det fylder ikke så meget), så programmet skal være inde på den maskine du nu bruger. Programmet på linket virker kun i 30 dage, så du må selv lige søge efter nøglen på nettet, når dagene er gået

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 30-09-05 10:32

Okay det skal jeg prøve når jeg kommer hjem i eftermiddag:) Kan godt være jeg vender tilbage hvis det skulle drille..

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 30-09-05 19:55

Hej igen:) nu har jeg prøvet at rode lidt med det og kan ikke få det til at virke som jeg vil have det. Det starter fint op når jeg vil se en film på computeren men når jeg vil se den på en "rigtig" dvd afspiller som ersat til mit fjernsyn er det stadig som før. Er det mig der har misforstået det, kan det ikke fjerne kodene mens man brænder det ned på en skive til en "rigtig" dvd afspiller??

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 21:32

Dette program er til at kopierer dvd'en, det arbejder sammen med det andet, brænd i så lav en hastighed som muligt, så er der ingen koder mere.

http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm du skal downloade den der hedder dvdshrink. 3.2.015 ude til højre sikkopi.dk

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 30-09-05 23:22

Hmm kan godt være det er mig der er lidt lost men nu har jeg prøvet med dvdshrink og det andet program starter også op og det virker som den køre hele procesen med at encoding og bagefte brænde men når jeg sætter den i dvd afspilleren sker der det der hele tiden har gjort sort hvid og hopper. Det burde jo ikke gøre nogen forskel jeg bruger deamontools som kilde drev?!.

Det eneste er vel at sætte den blanke skive i, åbne dvdshrink og så ellers finde den film man skal have lavet og så trykke på backup?!

Bruger du selv den metode??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-05 08:55

Jeg bruger selv den metode, men brænder i Nero (ikke demomodel, for der kører den ikke processen færdig). Nero ændrer også selv filerne så den kan kører i en dvdmaskine.

Jeg lægger dvd i og går ind i dvdshrink, åbner dvd, så analyserer den dvd, derefter går jeg ind i fuld backup, og trykker dansk tekst og engelsk lydfil, og trykker start. Når den skubber dvd ud plejer jeg at lukke ned og går over i Nero startsmart og går ind trykker dvd og trykker dvd video, så kommer der en skærm frem hvor jeg trykker tilføj filer, finder
de filer du lige har lavet, og markerer dem alle og trykker tilføj, og går ind og trykker næste, der skal du stille brænderhastigheden, lavest muligt, og tryk brænd. pøj pøj

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 01-10-05 14:55

Er virkelig glad for du gider hjælpe mig med det her for har ikke kunne få det til at du virke før men tror det nærmer sig. Men stadig virker det ikke når jeg kommer den over i dvd afspilleren.

1. DVD Region+CSS Free det virker da lige så godt i prøve perioden som når man har betalt for det ik??

2. Efter jeg har haft det igennem dvd shrink og den har kørt den proces så får jeg en masse filer og når så jeg vil over i nero startsmart hvor jeg vælger dvd video så er der allerede 2 mapper video.ts og audio.ts hvor skal de forskellige filer hen??

Håber forsat du gider hjælpe mig:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-05 15:37

1, jo det gør det

2. Du laver en mappe der hedder video_ts, derinde hvor du har alle dine videofiler, flyt dem over i mappen, denne mappe markerer du inde i Nero og trykker tilføj, så lægger den dem de rigtige steder, og kør bare næste derfra.

Jeg fortsætter med at hjælpe lige så længe jeg kan

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 01-10-05 18:54

Det lyder godt:D Ævvv Okay nu virker det med nero med der er stadig regions koder på. hvad er det der skal gøres med DVD Region+CSS Free?? det må være der, jeg laver en fejl. når jeg åbner dvd shrink, åbner DVD Region+CSS Free sig også, trykker på gratis prøve version og den ligger sig ned i højre hjørne så finder jeg filmen under filer og så kommer det frem hvor man kan vælge mellem 2 lydspor og en subtitle og så trykker jeg på knappen backup.... Er der noget jeg glemmer??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-05 20:10

Du skal dobb. klikke på regionsfree i højre hjørne, så kommer programmet frem, Gå ind i kodningen og stil- standard regioner- til 2'eren, den hedder vest eouropa, japan og sydafrika. Under generelt der kan du se det drev hvor filmen sidder i, kan du det så er programmet sat rigtigt op. Når du går ind i shrink, og har lagt dvdskiven i pc'en skal du bare trykke - åben disk - så analyserer den, når den har gjort det, går du ind i fuld backup, der skal du lige stille brænderhastigheden på det laveste. Hvis dette ikke virker, må du lige sige, hvilken regionskode din dvdbrænder står til,

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 02-10-05 15:02

Jeg siger mange tak for hjælpen men kan simplet hen ikke få den til at fjerne de koder den er stadig i sort hvid og hopper når den kommer over på dvd afspilleren. Er 99 på jeg har gjort det på den rigtig måde, så synes det er lidt underligt. Men tror jeg giver op for nu. Men mange tak for hjælpen:D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-05 08:01

Kljio, så prøv at kikke på dette link

http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

Du skal også bruge en nøgle, den finder du her

http://www.crackz.ws/m9.htm

Du skal have et godt virus program før du går ind, for jeg har før fået hylelyde fra Norman, på den side!!

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 03-10-05 12:42

Har lige været inde og læse om det, lyder lovende:D men kan ikke få afprøvet det før på søndag. Så vender lige tilbage der:D

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 10-10-05 17:02

Hej Igen:) Har prøvet anydvd her igår og fik præcis samme resultat men er kommet frem til at det er mit gamle fjernsyn der nok ikke kan håndtere den( noget med pal og ntsc) Så det har garanterede virket hele tiden bare mit tv der ikke dur. så skal lige have prøvet hos en af mine venner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-05 17:56

Jamen jeg følger spændt udviklingen