/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjææælp mig...
Fra : bjoernehundesilver
Vist : 327 gange
5 point
Dato : 29-09-05 11:21

jeg har det problem med min scooter at når jeg bremser helt ned og vil gasse op igen står den bare og ikke vil tage omdrejninger men hvis jeg så rejser mig fra sædet begynder den langsomt. at tage ved.. eller hvsi jeg kørere over et bump så gør den det osse...???? hjæææælp

Kommentar
Fra : nivitch

Dato : 29-09-05 13:43

har din kilerem og variator det godt?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 29-09-05 18:25

kan tyde på efter det du siger at det er en slidt kilrem eller der er fedt på kilrem

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 19:09

har jeg svaret på i dit andet spørgsmål, men din kilerem kan også være slidt.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 02-10-05 18:21

ja det fejler ikke noget har tjekket det..hjæælp

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-10-05 18:52

Der er helt klart noget som bliver trukket i spænd når du sidder på den. Det forklarer hvorfor den tager fat når du rejser dig op. Det lyder godt nok sært.
Det være din bagbremse som hænger, kablet er for stramt.
Det er ikke noget med din motor inde i at gøre.
Det er noget med at der sker noget når du rejser dig eller der på anden måde bliver ændret på motorens position i forhold til resten af scooteren.
En nødløsning kan være at sætte en længere bagstøddæmper på, eller en støddæmperforlænger på den.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 03-10-05 20:04

ja fatter seriøst heller ikke hvad det kan være snøft snøft.. hjææælp er ved at gå til over den ikke vil køre ordentligt man... og nej det er ikke bremsen.. har tjekket det virker som om den ikke får gnist nok til at kunne teg fat før jeg rejser mig men har tjekket alle ledninger og skiftet tændrør har osse skiftet ruller og trykfjeder men intet hjælper..har osse renset kaburator og prøvet at omdyse den.. men nej snøøøft

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-10-05 21:58

Det lyder meget meget underligt!!!
Jeg aner det ikke helt så. Skyder i mørke nu.
Hvis en ledningen som normalt er blød, virker hård et sted, så er den rustet totalt på det sted.
De plejer at blive grønne, da det er kobber, og dets rust er grønt.
...tænker.... det sgu sort.
.......?
Der sidder ikke en ledning i klemme et sted?
Svær nød at knække.
Er der noget som helst som bliver klemt, flyttet, eller på anden måde ændret ved at du sidder ned eller rejser dig op?
Måske er det en benzinslange eller luftslange.

Kommentar
Fra : nivitch

Dato : 03-10-05 22:05

"Noshyguy", har ikke helt så meget forstand på det, men min har lidt samme problem den kan slet ikke trække mere(medmindre jeg løber ved siden af), men har en der hjælper med at lave den og han har lige bedt mig om at købe en anden dyse, han siger det er derfor, tror du det er det problem "bjoernehundesilver" har med sin?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-05 18:57

Samme problem? opstår det på helt samme måde?
Går den ned i omdrejninger også?
Det kan være koblingstrykfjederen som spænder på selv koblingshuset.
Hva angår dyse, så er der en tommelfingerregel som siger at man skal blive ved med at skifte dyse opad indtil den prutter fra udstødningen (4takter). når den så gør det så skifter man til en dyse som er ca 5 mindre (hvor den så ikke burde prutte/4takter)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-10-05 18:53

min far har en 45 og den havde en jern styk sidene bag i (der hvor man overføre omd.... til hjulet) vi kunne heller ikke fårstå den gjorde det så vi skilte den ad og der falt et lille stykke jern i klemme som der ikke var pellet af at fribreken prøv at skil den ad for det hjalp på min fars

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-10-05 19:36

Så er det helt sikkert at der enten er begrænsning inde bag koblingen, eller at koblingetrykfjederen sidder fast.
Her har du løsningen.

http://www.msp-tuning.dk/catalog/product_info.php?cPath=104_140&products_id=119

Du skal selvfølgelig være helt sikker på at fjederen ikke sidder stramt fast på koblingshuset, så den kan bevæge sig frit.