/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fordeling af halogenspot
Fra : npra
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 28-09-05 23:18

Hej

Jeg skal have lavet loftbelysning i vores garage på 6*8.5m, men er kommet lidt i tvivl. Er der nogen der har en ide om hvor mange halogenspot jeg bør bruge og hvordan de placeres bedst muligt. Pt. går jeg efter at hver spot skal være på 35W. Nedenstående er en lille skitse:

_ port __ port _
| |
| Arbejdsbord|
--- dør----vindue---

Med venlig hilsen

Niels

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-05 08:57

hvis du skal bruge garagen til værksted, vil jeg anbefale lysstofrør i stedet for.
de er billigere i drift, og giver efter min mening et langt bedre lys til at arbejde i
en halogenspot oplyser en lille plet kraftigt, og så bliver lyset svagere jo længere man kommer ud, så der skal mange til, hvis der skal være et godt arbejdslys. og så er de ikke særligt behagelige at se op imod.
det er bare min mening

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-05 09:07

Jeg syntes du skal bruge mindst 9 stk. i rum og to over bordet. Del dem op med to korrespondancer mellem dør og

port, dem over bordet skal bare kunne tænde når man har brug for det. Køb 220v så er det nemmere at have med at

gøre, hvis du køber med 12v skal du regne med at trække meget tykke kabler.

Godkendelse af svar
Fra : npra

Dato : 29-09-05 09:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 09:19

Selv tak

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 29-09-05 09:21

_ port __ port _
| | Jeg vile sætte 7 36w dobbelte halogen rør op det vill egive dig en meget bedrer lys og hvis du så skal bruge et
| ---- ---- | direkte lys så kan man da få en spot med flex til vægen på hver sin side af vinduet
| |
Zita
| |
| Arbejdsbord|
--- dør----vindue---