/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Luft...
Fra : mort1760
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 27-09-05 21:41

Skal man omdyse en pgo hot 50 hvis man tager begrænsningen i luftfilteret og hvas skiven ar taget???

Mener at det virker som hvis man sætter et powerfilter på. hvilken størrelse dyse evnt.

Accepteret svar
Fra : KimOtto

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-05 22:20

Du skal ikke lave noget om på motoren hvis du fjerner skiven. Det gør bare at du udnytter motorkraften bedere og den bliver faktisk også mere økonomisk at køre på da der ikke går så meget energi fra motoren til spilde.

Så vidt jeg husker sidder der et lille rør ind i luftfilteret. Den kan du godt tage ud, men så vidt jeg husker så gør det ikke den store forskel. Købte engang et powerluftfilter og skar det indvendige af luftfilterkassen til. Så kunne den sidde der i uden at det kunne ses. Det gav vist en smule, men ikke det vilde. Det var ikke nødvendigt at sætte en ny dyse i.

Hvis der skal gøres noget som virker så skal blindrøret i udstødningen gøres overflødigt.
Dvs. i selveudstødningsrøret sidder en lille plade som dirrigerer udstødningsgassen ned i et tynt blindrør. Det giver større modstand og øger trykket på udstødningen. Derved kan der ikke nå at komme så meget luft og benzin ind i brændkamret og motorydelsen begrænses.
Denne plade i udstødningsrøret skal fjernes og hullet svejses til igen.

Husk dog!! At scooteren er ulovlig at køre på på almindelige veje hvis du gør dette!! Så hold dig til banekørsel hvis du vil køre stærkt. Tag et motoercykelkørekort i stedet. Det er meget sjovere og det er ikke nær så farligt!!! (hvis du ikke er gammel nok så vent) Scootere er livsfarlige! ca. 30 gange så farlige at køre på som motorcykler hvis man kigger på statestikkerne!
Blev selv kørt ned 2 gange inden for en måned og var meget heldig begge gange så jeg slap uskadt! Jeg kørte ikke engang for stærkt og alligevel bliver man overset i trafikken.
Så pas på!

Kommentar
Fra : txn

Dato : 28-09-05 08:45

jeg ville personligt køre med størrelse 86-når udstødningsrøret er modificeret og slet ikke ændre på luftfiltret.Iøvrigt 6-7gram ruller i variomatik er passende vægt.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 28-09-05 08:45

jeg ville personligt køre med dysestørrelse 86-når udstødningsrøret er modificeret og slet ikke ændre på luftfiltret.Iøvrigt 6-7gram ruller i variomatik er passende vægt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 18:43

Det er dumt at lave om på den originale udstødning.
Køb en tunudstødning istedet for og nogle ruller som er 1-2 gram lettere end dem som sidder i nu.
Husk at fjerne skiven først, ellers er det bye bye til din motor.

Godkendelse af svar
Fra : mort1760

Dato : 27-03-06 17:12

Tak for svaret KimOtto.