/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trægulv
Fra : dims
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 27-09-05 13:49

Hvad betyder det, når man siger at et trægulv sætter sig ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-05 13:51

Det betyder, at der ikke har været 1-1,5 cm luft ved væggene hele vejen rundt, så gulvet kan risikerer at slå sig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-05 13:55

At det bøjer de steder det kan bøje, at træet krummer hvis det har spændinger, at samlinger (feder/not) arbejder med hinanden, og arbejder sig på plads i forhold til hinanden, at underlaget flytter sig lidt osv. osv.......

Hvis gulvmaterialet ikke har været ordentligt tørt ved lægning, trækker det sig sammen.

Så det kan betyde mange ting.

mvh berpox

Kommentar
Fra : dims

Dato : 27-09-05 13:55

Og hvordan ser man om det har gjort det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:55

gulve sætter sig efterhånden - der er plads til at det kan - du har måske hørt et knirk eller lille smæld ind i mellem - det gør vægge også osv

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-05 13:56

Tja - hvis det er lagt for 1 år siden, så har det "sat sig"
Er det lagt for 1 uge siden, så har det ikke "sat sig"

mvh berpox

Kommentar
Fra : dims

Dato : 27-09-05 13:57

Det er et gammelt trægulv som måske skal laves. Og så blev jeg spurt om det sætter sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:58

tjah hvordan ser man det - det er ikke noget man sådan går og kigger efter jo

jeg har pt et gulv der IKKE har sat sig ordenligt - men ved at det kommer - jeg er nu i den situation at jeg faktisk kan se det da vi har lister i stedet for paneler og der kan jeg tydeligt se det - listen sidder forkert i forhold til gulvet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:00

dims - det kan ses nemt af en fagmand - er du tilknyttet en boligforening skal de vurdere det

Kommentar
Fra : dims

Dato : 27-09-05 14:02

Jeg er tilknyttet en boligforening og det er dem der vil have vi sels skal give beske om det, ret håbløst for en ikke kender *gh*

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-05 14:05

det er DEM der skal vurdere det - med en bygnings sagkyndig - det kan du ganske roligt overlade til dem - er der problemer så må du jo fortælle dem om deres forpligtigelser

Godkendelse af svar
Fra : dims

Dato : 27-09-05 14:08

Tak for svaret miritdk. Det vil jeg da så sende tilbage til dem igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:10

god ide - hvordan i alverden kan de også tro at vi almindelig mennesker ved sådan noget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-05 14:11

dims.... hvis du selv syntes gulvet ser ok ud, så kan det ikke være helt galt, men hvis det ligger og buler, eller har sprækker midt på gulvet, så er der jo ikke noget at være i tvivl om. Hvor længe har gulvet ligget??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:15

Norsted1 - gulvet kan udemærket se ok ud selvom der er fejl af en eller anden art og dims skriver jo ikke noget om årsagen

Kommentar
Fra : dims

Dato : 27-09-05 14:26

Gulvet har lagt i over 15 år. Og der er da sprækker og knirken hist og pist. Men om det er slitage eller om der sætter sig aner jeg jo ikke så meget om