/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Får ip-adresse, men kan intet. Router/ k~
Fra : Godgaard
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 23-10-02 11:34

Min problem er at jeg er kommet på et lokal netværk, hvor mit kable kommer fra en router. Routeren skulle selv kunne finde ud af om kablet er krydset eller lige igennem.
Vi har haft en til at lave kablet og jeg mener at det er lige igennem. Jeg får en ip-adresse, men jeg kan ikke logge på eller ping nogen.
Kan det være, at router selv finder ud af om kablet er krydset eller lige igennem, fra boks til boks, men ikke til ens netkort?
Skal kablet så være krydset?
Mit netkort virker fint til en anden pc'er.

Håber nogen har svarene. Træls at have bredbånd til at ligge, men stadig bruge modem.

Godgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 10:47

"Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:hUtt9.167538$Qk5.5880824@news010.worldonline.dk:

> Min problem er at jeg er kommet på et lokal netværk, hvor mit kable
> kommer fra en router. Routeren skulle selv kunne finde ud af om kablet
> er krydset eller lige igennem.
> Vi har haft en til at lave kablet og jeg mener at det er lige igennem.
> Jeg får en ip-adresse, men jeg kan ikke logge på eller ping nogen.
> Kan det være, at router selv finder ud af om kablet er krydset eller
> lige igennem, fra boks til boks, men ikke til ens netkort?
> Skal kablet så være krydset?
> Mit netkort virker fint til en anden pc'er.

Hvis du kobler routeren direkte til din PC skal kablet være krydset.
Hvis routern kobles på en switch/hub skal det være straight (medmindre du
kobler det i uplink porten).

Uplink port er en krydset port, hvor indsættelse af krydskabel vil give
straightkabel effekt.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 13:28

Bjarke Andersen wrote:
> "Godgaard" <Godgaard.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
> news:hUtt9.167538$Qk5.5880824@news010.worldonline.dk:
>
>> Min problem er at jeg er kommet på et lokal netværk, hvor mit kable
>> kommer fra en router. Routeren skulle selv kunne finde ud af om
>> kablet er krydset eller lige igennem.
>> Vi har haft en til at lave kablet og jeg mener at det er lige
>> igennem. Jeg får en ip-adresse, men jeg kan ikke logge på eller ping
>> nogen. Kan det være, at router selv finder ud af om kablet er
>> krydset eller lige igennem, fra boks til boks, men ikke til ens
>> netkort? Skal kablet så være krydset?
>> Mit netkort virker fint til en anden pc'er.
>
> Hvis du kobler routeren direkte til din PC skal kablet være krydset.
> Hvis routern kobles på en switch/hub skal det være straight
> (medmindre du kobler det i uplink porten).

Nu er det svært at sige om der er indbygget switch i hans router, da vi ikke
får at vide hvilken type det er. Men re der switch i, skal der bruges lige
kabler overalt.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 13:47

"Calle." <Calle@jyde.dk> crashed Echelon writing
news:3db69665$0$97606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Nu er det svært at sige om der er indbygget switch i hans router, da
> vi ikke får at vide hvilken type det er. Men re der switch i, skal der
> bruges lige kabler overalt.

Var det ikke kun 5711'eren der havde indbygget hub?

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 16:05

Hej Godgaard,

er din computer koblet direkte på routeren, eller går den igennem en switch eller hub?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 14:55

Bjarke Andersen wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> crashed Echelon writing
> news:3db69665$0$97606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
>> Nu er det svært at sige om der er indbygget switch i hans router, da
>> vi ikke får at vide hvilken type det er. Men re der switch i, skal
>> der bruges lige kabler overalt.
>
> Var det ikke kun 5711'eren der havde indbygget hub?
>
Nej, der er mange der har det. Min dlink 804 har det f.eks også
--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 23-10-02 23:37

Jeg tror måske jeg har taget fejl af routeren og switch. Mit kable kommer fra switch'en/hub'en, som er en Te100-s8p, 8-ports 10/100Mbps. Men skal kablet så være lige?
Beklager fejltagelsen.

Godgaard

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 01:48

Yep - kablet skal så være lige!

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 09-11-02 17:24

Mellem en hub/switch skal kablet være straigt
Mellem 2 pc-er skal det være krydset.

Du siger at du fik en til at lave kablet.
Du kan kontrollere om han har lavet det rigtig på dette link:

http://www.brinck.dk/patch.asp

Men det kan være drilsk at lave sådan et kabel, risikoen for at en enkelt ledning ikke fanges af kontaktsættet er til stede hvis man ikke passer på.

Har du installeret tcp/ip til dit netkort?
Den ip-adresse du får kan være en "windows ip", hvad er din ip?

Hvad udbyder bruger i ? (tdc...stofa eller......??).