/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bøde for tunet Scooter 45
Fra : dingding
Vist : 2248 gange
20 point
Dato : 22-09-05 19:13

Jeg overvejer at købe en scooter 45 (en af dem med nummerplader) der er tunet til 80 km/t.

hvad er bøden (og konsekvensen) for at blive snuppet af politiet når den er ulovlig?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-09-05 19:15

Spørg politiet.

De vil sikkert sige, lad være med at køb den nåtr du ved den er ulovlig, og det er vel egentlig et rimeligt fornuftigt råd, synes du ikke?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 19:17
Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-05 19:23

Husk også at du skal være fyldt 18 år og have kørekort til bil eller motorcykel for at køre på en 45 knallert.

Er du fyldt 18 år og har kørekort vil du udover bøden også få et klip i kørekortet.

Knallerten vil politiet tage med og du vil senere, når de ulovlige dele er fjernet kunne hente den, som samlesæt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-09-05 19:25
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-09-05 19:49

Backtee - du siger 'ingen klip i kortet'? jamen han skriver jo at den er TUNET?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-09-05 20:04

Hvis du ikke har kørekort til bil eller motorcykel, får du en bøde på 5000,-

Så får du en bøde for at have lavet knallerten ulovlig, og de ulovlige dele bliver konfiskeret.

hvis du så laver et uheld, vil forsikringen måske ikke betale (hvis du da har forsikring) fordi du ikke har kørekort og knallerten kan køre for hurtigt,

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-05 20:49

Citat
Knallert 45: Du får et klip, hvis du overskrider hastighedsgrænsen på 45 km/t med over 30 %, dvs. hvis du kører med 59-72 km/t. Kører du mere end 60 % for stærkt (over 72 km/t) får du frakendt kørekortet betinget.

http://www.glemsom.dk/hjemmet/klippekort.htm

Under forudsætning af, at du er fyldt 18 år, og har kørekort til bil eller motorcykel, som er lovpligtigt for at køre på en 45 knallert.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-09-05 21:03

- hejsa jeg har arbejdet som bartender på et værtshus. på det værtshus sidder en lettere hjerneskadet knallert 45 kører. han kørte sammen med en bil, men idet hans knallert ikke var retsmæssigt forsikret pga ændring sidder han idag uden job og skal betale af på en ny bil til 250.000(forsikringen dækker ikke) plus han skal betale sagsomkostninger................................................

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-09-05 21:11

Klippet fremkommer ikke fordi knallerten er tunet, kun hvis man kører for stærkt som ans beskriver det

Kommentar
Fra : J123

Dato : 27-09-05 02:15

Davs dingding..
Jeg kan godt forstå, at du synes det er skægt,at køre ca.80 km.t på en scooter. Jeg har selv gjort det i nogle år. Jeg er stoppet med det nu. Jeg blev træt af at kigge mig over skulderen, når jeg kørte. Jeg kører motorcykel om sommeren og 45 om vinteren. Nu har jeg droppet min 45 og fundet en god vintermaskine (Motorcykel) til meget billige penge. Den er væsetlig billigere end en ny 45. Dingding - Hvis du har kørekort til MC - Kan jeg kun anbefale, at du finder en billig MC i stedet for en tunet 45. Lad være med at regne på hvor meget det koster at blive knaldet. Prisen kan blive uoverskuelig. Når du læser indlæget fra snaptil er det godt nok en høj pris at betale, for at "Have det skægt" på vejen. Det er en kraftig konsekvens, der er helt uoverskueligt. Man tror altid at det er naboen det går ud over.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-10-05 00:26

Hvis man kører galt er det vel ligegyldigt hvad man kører galt på, forskellen på en Scooter 45 der er tunet så den kan køre 80 og en MC er at en MC ka nkøre væsentligt hurtigere selv uden ulovligheder.

Med den holdning nogle trafikanter desværre har -spørgeren inkluderet- vil der altid være ulykker, man kan bare håbe de kører ind i et træ og ikke en bil, eller andre trafikanter

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-10-05 09:26

Sdiste bøde jeg fik var 1500 for bøden og 500 for sagsomkostninger, plus de tog min 70ccm cylinder.
De fandt dog ikke min 17,5mm karburator og min 24% gearing. ( hehe ).
Efter det kører jeg lovlig så meget set er muligt. 80 er i overkanten, hold dig til 65-70 max, så er chancen for at blive knaldet af strisserne mindre.
Undgå også at køre med tunudstødning.
Hvis du vil lave de helt små tuneting, så skift til bedre krumtap, bedre kuglelejer osv.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-10-05 09:28

"Hvis din årsindtægt på gerningstidpunktet ikke overstiger 125.000 kr (før skat) og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr. "

Skide fedt når man er på SU.

:D

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-10-05 12:21

Citat
De fandt dog ikke min 17,5mm karburator og min 24% gearing. ( hehe ).
Efter det kører jeg lovlig så meget set er muligt. 80 er i overkanten, hold dig til 65-70 max, så er chancen for at blive knaldet af strisserne mindre.

Hvordan kan nogen, med respekt for sig selv (og ANDRE??) dog få sig til at sætte den slags ind på kandu??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-10-05 13:00

hva snakker du om?
Jeg tog det selv af bagefter og kørte lovlig.
Gearingen har jeg stadig gemt og karburatoren solgte jeg.