/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
???
Fra : mort1760
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 22-09-05 17:05

Må man godt tage sine blinklys på en scooter af, eller er det ulovligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-05 17:33

Hvis scooteren er født med dem, er det ulovligt at tage dem af

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 22-09-05 17:35

Hvis du mener dem bagpå, tror jeg godt du må!?
For man skal faktisk tage hånden i brug, at blinke med dem når du drejer er faktisk ikke nok.

Men hvorfor ikke spørger politiet i stedet.
De svarer med garanti rigtigt http://www.politi.dk/da/ompolitiet/kontakt/

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 22-09-05 17:36

Hvis du vælger at skrive/ringe til politiet må du godt lægge svaret her i denne debat.
Kunne godt tænke mig at hører hvad de siger!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-09-05 17:51

hejsa har også lige søgt på det. og det syntes ikke som om reglerne er de samme som på reg. pligtige motorkøretøjer.
fandt det her:
http://www.fstyr.dk/sw23101.asp
Citat
Må man bygge sin knallert om, eller ændre fra knallert 45 til 30?
Det er ikke tilladt at foretage konstruktive ændringer ved motor og lyddæmpersystem eller ændre udvekslingen mellem motor og drivhjul.

Fordi det ikke er tilladt at foretage konstruktive ændringer på en knallert er det ikke tilladt at ændre en registreringspligtig knallert (45 km/t knallert) til en ikke-registreringspligtig knallert (30 km/t) eller omvendt.

Det er forbudt at sælge tuningsdele, der kan anvendes til knallerter. Tuningsdele er udstyr, der kan anvendes i motor eller udveksling, så knallerten kan køre hurtigere end den fastsatte hastighedgrænse. Dette fremgår af bekendtgørelse nr. 142 af 14. april 1977 om forbud mod forhandling af særligt hastighedsøgende udstyr (»tuningsdele«), der kan anvendes til knallert.

hvis det ikke er forbudt, må det være tilladt!!
husk hvis du får et svar fra politiet at gemme det!! og evt ligge det herind!! det kan være vigtigt hvis du evt er indblandet i et uheld