/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dryp-Pakning
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 431 gange
160 point
Dato : 22-09-05 16:22

min yamaha jog fs drypper lidt... af hvad jeg kan bedømme så er det rent olie..
jeg har så fundet ud af hvor plettet kommer fra og markeret det med en prik på følgende billede (jeg har lige tørt dråben væk da jeg tog billedet) jeg har så også opdaget at lige før "prikken" er der en rille hvor den ene side sidder lidt længere nede end den anden.. og jeg tror det er der krumtap husene samles... men jeg kan ikke bedømme om det er der dråben stammer fra... og er det overhovedet der krumtaphusene mødes og er det overhovedet muligt at der kan løbe rent olie ud der...

Billedet:http://martinslab.users.whitehat.dk/Kandu/imag0060.JPG

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:45

Jeg tror ikke at det kommer inde fra krumtappen. Det kommer nærmere fra bundpakningen, forrøret, oliepumpen eller fra olie beholderen som sidder lige over det sted som den drypper fra.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 22-09-05 17:53

det kommer ikke fra bundpakningen den er lige blevet skiftet, og heller ikke oliebeholderen .. hellere ikke udst. ...hvor sidder oliepumpen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-05 19:34

Jeg tror bare det er lidt olie der kommer hvis du har spildt lidt ved siden af, når du fyldte på, så kan det løbe inde under skjoldet.
Men vil du være sikker, så skal der affedtes ordentlig, med en spray med motorrens, eller sæbe, børste godt og vask af med vand, derefter kan du jo prøve at lade motoren gå et stykke tid, uden at køre, da fartvinden, skubber dråberne rundt.
VH Palle Hansen