/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cpi oliver.
Fra : johnni
Vist : 1430 gange
100 point
Dato : 22-09-05 14:59

hej har købt en cpi oliver og fjernet ringen men det gav kun lidt mere fart,
er der nogen der ved hvad jeg ellers kan gøre ved den for at den kører stærkere
har hørt om en plomb i forrøret men kan ikke finde den.
mvh.johnni.

Accepteret svar
Fra : Daniel17

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-05 15:14

næsten alle cpi-er skal man kun skifte udstødningen eller forrøret for at få den op i fart

det virker på popcorn

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 22-09-05 15:57

hej Daniel17 ved udskiftning a forrøret hvad tror du så jeg vil kunne få den op på.

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 22-09-05 16:00

ca. 50-60 tror jeg

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 16:55

synte du skulle købe dig et techno merlin udstødning som koster 649kr... så garantere jeg dig du får et godt optræk og kommer op på Min, 70Km/t

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:42

Husk at sætte en større dyse i den. ca 75-80
Der sidder sikkert en 54 i nu. De siger de hos Thansen at de sætter i dem når de får dem.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 17:53

ahh du skal ikke så højt op hvis du bare sætter et merlin udst på....60-65 der omkring

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 22-09-05 22:31

Tak for svaret Daniel17.

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 28-09-05 22:30

hej
jeg har bestildt et forrør uden begrænsinger hos
http://www.kgi.dk/nav.php
koster under 300 kr
i høre nærmere når det er monteret

Kommentar
Fra : maggy106

Dato : 04-10-05 21:21

Hejsa

Jeg har lige monteret et forrør fra http://www.kgi.dk på min CPI Oliver City "30"
Er du gal jeg blev overrasket, noget bedre optræk og ca. 55Km/t.
Uden at skifte dyse.

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 05-10-05 21:34

jeg har ikke modtaget mit forrør endnu bor på grønland
men jeg glæder mig til at det kommer

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 05-10-05 21:36

og hvis du skifter dysse ,så lad høre fra dig , om hvilket dysse der passer best i størrelsen

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 17-10-05 21:48

hej
har lige modtaget mit forrør uden begrænsinger fra kgi ( koster 231 kr uden moms ) og monteret det ,to ca, 15 min
og hold da kæft , det er jo slet ikke den samme scooter, meget bedre optræk og 75 ud af lige vej og går det lidt nedaf ( og det gør det her på grønland ) ryger speedermeteret forbi de 80 ja det går i bund
jeg har tænkt mig at måle den med GPS for at vide hvad den køre , da speedometeret ikke er nøjagtigt
så i weekenden vil jeg fjerne ringen i vaitoren , er ikke fjernet endnu og når mine dyser kommer vil jeg lege lidt
med det ( har prøvet at bestille dyser hos thansen 8 stk men de skulle have 200 kr i fragt og det syntes jeg er noget svineri ) koster måske max 20 kr i en prøvekuvert

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 01-05-06 21:55

var inde hos thansen , og købe dyser og de oplyste at på 45 sidder der er 56 så jeg købte lidt forskeldigt af dysser 56-62-66-72-76-78 , ville skifte dysse og fandt ud af på en oliver city 30 sidder der en 56 så nu har jeg 2-56 dysser ,satte en 62 dysse i , køre bare , måske lidt hurtiger i optræk
men man skal lige prøve sig frem
det skal lige siges ringen er fjernet og et 45 forrør
45 forrøret forandre din scooter totalt fra at være en sløv skid til ( prøv )
mvh
gumuk nuuk

Kommentar
Fra : gumuk

Dato : 01-06-06 23:00

hej
jeg har lige målt min fart med en håndholdt GPS 45.1 mh x 1.6 = 72.16 km i timen og det er så og det kan ikke gøres mere nøjaktigt
det jeg har gjort er 70 forrør ringen fjernet 62 hoveddysse
mvh
gumuk