/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forrør eller forrørskit?
Fra : backdafucup
Vist : 994 gange
40 point
Dato : 21-09-05 22:46

Jeg har en CPI oliver, med en 30 km/t forrør. Da jeg skal have en ny forrør, finder to ting: forrør og forrørskit! Hvad er forskellen?

Og den største forrørskit jeg har fundet er 58 km/t, men jeg har dog set en forrør op til 70 km/t. Hvor finder jeg en forrørskit 70 km/t??

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 21-09-05 23:50

http://www.protuna.dk/product.asp?c=50867328&n=19072361&pn=22030625 der er et 70km/t forrør

meeeeeen syntes du skulle købe et techno merlin udst

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 00:05

Den passer ikke til en Euro 2, altså en 30'er... Det er hvad jeg har.. Og det var jo en forrør, jeg har godt fundet en forrør på 70 km/t, men ingen forrørskit på 70 km/t.

Tak for svaret dog

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 00:12

mener at et forrørkit bar er med bolte osv

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 00:14
Kommentar
Fra : txn

Dato : 22-09-05 00:32

Du skal selvfølgelig købe forrørskit hos t.hansen klart nok

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 00:59

de har ikke 70km/T

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-09-05 01:14

Hej
Du skal selvfølgelig købe et, der passer til dit eget, ellers er der ingen mening, i at købe et nyt.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 01:30

http://www.dansk-scootertun.dk/shop/ søg på forrør...så finder den et 70km/t til en euro 2 motor

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-09-05 01:53

Nu du er igang, få et ordentlig udstødningsrør.
Ellers bliver du nok skuffet, over manglende motorkraft.
Det kommer ikke BARE med en nu studs

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-09-05 02:17

Køb et tecno merlin udst til 649....min popcorn kørte 75-80 med det og skiven pillet

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 17:20

www.dansk-scootertun.dk er der et 70 km/t forrør, men ikke til Euro 2 motor..
Og ellers har de en 60 km/t forrør til Euro 2 motor.. Og hvis jeg køber et forrør, kan den blive for stor, altså noget jeg ikke kan bruge ordenligt??

Jeg har noget med at dysse den, hvad menes der??

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 17:21

Sidste mening er: Jeg har hørt noget med at dysse den, hvad menes der?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:40

Ja husk endelig at dyse den op til 75 eller deromkring. der sidder 54 i nu tror jeg.
ALTID hvis du skifter udstødning eller på anden måde ændre på motoren, så skal den oftest dyses om.
Hvis den er sløv fra 0 kmt til 40 kmt, så sæt ruller i som vejer et gram mindre end dem som sidder i nu.
Prøv www.protuna.dk de har en Technigas Next til 700,- den er rigtig god.

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 17:59

Hvad siger i til det: en forrørskit til euro 2 (58 km/t) + dysse motoren?? Hvad skal jeg købe? ruller til at dysse? Hvordan ved jeg om, det er dem jeg skal have, hvis jeg har fjernet begrænsninger i udstødning + fjernet begrænsninger i forrør (58 km/t)? Altså hvad tæller når man dysser?

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 22:53

Så jeg køber et 58 km/t forrørskit + at dyse motoren med http://www.thansen.dk/products.asp?c=588768223&n=872077474#xy, og så er det nok! Intet med ny ruller eller noget?

P.s: Ved i om forrørets begrænsning er fjernet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-05 23:01

Du skal købe et stort forrør ved THansen, så ser det også stadig ud som et lovligt, nogen kalder det et 45 forrør andre 70 km, men det afhænger jo om at ringen er fjernet og den er dyset op, i hverfald er der ingen begrænsninger i det, og så skal du købe en dyse 66, så kører den mindst 70.
Du skal ikke skifte ruller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 22-09-05 23:09

Pallebhansen, du har reddet min dag..

Sidste ting: Er 45 forrør det samme som 70 km? Og hvis det er fra thansen, og er en 45 forrør, som jeg regner med er den: http://www.thansen.dk/product.asp?c=587714607&n=872077274&pn=878514355, er begrænsningerne fjernet og er den dyset?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-09-05 23:52

Ja, det forrør er fint, og selv om det her hedder 45 km/t så er det det samme som andre kalder 70 km/t.
Når det kaldes 45 km/t er det fordi det bruges på 45 modellen, som så har en skive i variatoren, der får knallerten til at gå 45km/t, men når skiven fjernes, så kører knallerten (Både 30 og 45 knallert) 70 km/t.
Dyset, er kun at man omdyser karburatoren, altså sætter en størrer dyse (Strålespids) i.
Altså skru karburatoren af, eller bare dreje den, så bunden kan skrues af, skru så den største af de 2 strålespidser ud med en fladskruetrækker, og skru en ca 66 i. Så får den mere benzin, og dermed størrer trækkraft, der passer til det størrer forrør og den højere gearing, som den får når skiven i varioen er fjernet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : backdafucup

Dato : 23-09-05 12:51

Jeg har nu købt et forrørskit 45 km/t, men dysen sagde manden fra thansen skulle være en 56, så jeg har købt både 56 og 66.. Hvilken er mere rigtigt..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 23-09-05 15:12

Thansen sælger et "kit" der består af forrør (Det som du har købt) dyse (56) og en 45 ring til varioen (Til lovlig 45 knallert, Men hvad skal du med den?) Derfor passer en dyse 56 rimeligt til deres kit, men ikke til en knallert uden ring i varioen, da der skal så skal bruges en lidt størrer dyse.
Så svaret er nok midt imellem 60-62, men det skal jo komme an på en prøve, og kan aldrig siges 100% før det er prøvet, da en anden med samme maskine og samme dele, ikke nødvendigvis skal bruge samme dyse.
Men et ligger fast:
For stor dyse, giver god trækkraft og acceleration, men holder igen ved kørsel henad og nedad ved topfart, da den slår over i 4-takt (Tænder kun hver anden gang) Tændrør bliver sort og olieret.

For lille dyse, mangler trækkraft og acceleration, giver god fart nedad, tændrør bliver hvidt/forbrændt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : backdafucup

Dato : 23-09-05 16:57

Tak for svaret pallebhansen.