/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dele soundstick II mellem to pc'ere
Fra : natasja0
Vist : 307 gange
50 point
Dato : 20-09-05 17:24

jeg har forgæves forsøgt at anskaffe mig en dims, som kan dele mit Soundstick II højttalersæt mellem to computere. Det er irriterende at skulle skifte stikket fra det ene lydkort til det andet, hver gang jeg skifter fra arbejdscomputeren til spillecomputeren.
I forvejen har jeg et sæt fra Sandberg, som deler skærm, mus og tastatur.
Der må da også findes en dims, som kan dele mit højttalersæt?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-09-05 18:01

Tror du må i gang med loddekolben selv.....

en lille box, 2-3 meter ledning, en jackbøsning og to jackstik og en to pol vippekontakt.

ideen: en lille pyntelig box til dit skrivebord med en vippekontakt på. vip til den ene side og dine højttalere er koblet til den ledning der går til pc1 og vip til den anden side........

Der sidder et stereo jack på hvert af de kabler der går til computerne og i boxen sidder en bøsning til at stoppe højtalernes stik i.

Simpel løsning: Køb et par forlængerledninger og du kan flytte stikflytteriet ud i dagslys

Lidt fingerfærdighed og du kan lave sådan en box for en lille hund.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-09-05 18:01
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 18:10
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 18:22
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-05 21:39

Du skal bruge en KVM svitch, som findes i flere variationer.
Den kan dele en skærm, en mus, et tastetur og en lydkilde mellem to maskiner. Nogle kan også dele USB.
søg efter KVM svitch på bl.a.:
www.zitech.dk www.thansen.dk og der findes sikkert mange andre der forhandler dem.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-09-05 22:54

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=35831
Thansen har tilsyneladende ikke nogen switchbox med audio i, zitech har flere.
Ovenstående ser overkommelig ud og ligner noget der kunne passe til dit brug.

tak til severino

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-09-05 23:01
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 23:08

nuber2
Loddekolben, tilværtilfælde
Hurtigere, billigere.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 21-09-05 08:31

smxxx>
givet billigere, men dimzen ovenfor har zitech altså på lager. Den er ikke engang rigtig grim. Og så er det en samlet løsning.

...det er jo ikke alle der har talent for loddekolben
og så hedder det altså tihvertifalds (thivertilfals er acceptabelt)

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-09-05 11:30

nuber2
Godt ord igen, du fattede den da.
Men mig bekendt, er der 3 ledninger, sort/hvid/skærm, eller andre farver, hvilket ingen kan tage fejl af.
Men selvfølge skal man da passe på, de ikke kommer i berøring med hinanden, hvilket godt kan forekomme, med så små ting.

Godkendelse af svar
Fra : natasja0

Dato : 10-10-05 13:02

Tak for svaret severino.