/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3 mobil?
Fra : stevo
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 19-09-05 23:02

Hey jeg har tænkt på at købe en brugt lg 3 mobil.
Her kommer spørgsmålet så:
kan man tage et alm.sim kort(f.ks.sonofon) og putte i en LG U8138 eller en LG U8120 eller nogle af de andre LGer?
Og nu jeg er igang med LG er der så nogle der sælger sin LG 3 mobil?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:17

i LG U8120 går det fint med sonofon ved jeg af egen erfaring

Kommentar
Fra : stevo

Dato : 19-09-05 23:20

men går de ikke let i stykker???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:21

næh - jeg har haft min siden den kom på gaden

Kommentar
Fra : stevo

Dato : 19-09-05 23:24

så kunne det jo godt være det skulle være den men så skal de være ehj sim låst ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:26

du kan da få den låst op

Prøv at kigge på qxl der plejer at være nogen brugte !

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 19-09-05 23:26

Advarsel! hold dig langt væk fra 3 mobil. dårlig dækning, samtaler afbrydes regelmæssigt

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 19-09-05 23:28

sorry, fik ikke læst spørgsmålet rigtigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:28

slet ikke syllemus - med mindre man bor på lars tyndskids marker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:28

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-05 23:40

Min søn har også en 3 mobil, da den skulle repareres 3. gang fik han en ny, med ny garanti.

Hvis man sætter et andet simkort i en 3mobil har telefonen så de samme funktioner, som med det oprindelige simkort?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:45

ans - de funktioner der kun tilhører 3 vil så smutte - men det er ikke noget tab

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-05 23:51

Ja nemlig, det skal stevo lige være opmærksom på.

Og stevo pas lidt på med at købe en brugt mobil!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 23:54

ans - det er jo ikke meget der forsvinder - og jeg har en fornemmelse af at stevo nok går efter designet

brugte mobiler - er den rimelig dyr er det temmelig sikkert en der er ok - men - jeg ville også nok betænke mig

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-09-05 00:45

har lige haft 3 * 3mobiler og har endelig givet op efter 2 år!
de sidste 2 var lg tlf og de virkede da tildels. hvis man ser bort fra mikrofon svigt og 1000 gange dobling af sms beskeder så tlf gik ned. selv efter opdateringer hjalp det ikke. sidder nu med samsung fra tele.dk og den regner jeg med at udskifte for en fornuftig pris om et halvt år( 2kr og billig månedsafgift).
har hørt et lille rygte om at 3mobil opgiver lg, der er simpelthen for mange klager. en kammerat af mig fik en motorola tlf, gratis af 3mobil, så han ikke skiftede selskab.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-05 13:21

LG's telefoner har problemer med samless handover - altså med at skifte fra 2G til 3g og vice versa.

Så det er en rigtig god idé at sætte et andet simkort i den.

Hvad angår køb af brugt mobil, vil jeg varmt anbefale denne side: http://www.mobildebat.dk
(Rul ned til ca. midt på siden, hvor du finder køb og slag-sektionen).

Som du ser, har de en black/white-liste, hvor såvel dårlige som gode handler bliver noteret,
og de brugere, som står anført på whitelisten med mange plusser, kan du roligt handle med.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-05 13:22

køb og slag-sektionen = køb og SALG-sektionen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 15:27

nå ja rellom - et slag på køb er vel brugbart

den side burde ligge i baghovedet på os efterhånden

ps.. har aldrig haft problemer med min lg

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-05 15:50

Merit > Nej, underligt nok er det ikke alle, der har problemer.

Men de, som ingen problemer har, bor vist i områder med god 3G-dækning,
hvor telefonen sjældent eller aldrig har brug for at skifte net.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-09-05 15:56

bor i århus.. skulle forstille at være storby.. stadig lorte tlf

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 16:00

HØH - jeg bor så med god dækning - men tæt mod sverige hvor de fleste telefoner har det med enten at gå ud eller skifte - det sker ikke !!!

Til gengæld bruger jeg den jo så ikke så meget hjemme som ude og har ikke oplevet den har svigtet den tid jeg har haft den - altså må trekantsområdet sjælland være godt dækket
skal dertil sige jeg kender en del der udsætter mobilen for ret vanskelige vilkår - og klart der så er problemer (ligge i bagende sol = farvel display - bare et eksempel)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 16:01

og et ps - generelt skal man tænke på lg som en lille pc og ikke som en mobil - blot det at genstarte den kan være en mirakelkur

Kommentar
Fra : stevo

Dato : 20-09-05 21:35

men er der nogle der sælger en god LG ej sim låst?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-05 23:51

det må du undersøge på qxl eller dba osv