/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændrørstr. Polini SPort
Fra : spooff
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 19-09-05 18:25

Er kommet lidt i tvivl om det skal være et langt tændrør, har set at det står på forskellige hjemmesider! Altså langt eller kort til Polini sport cylinder???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-05 21:30

Langt de fleste kører med langt NGK B9ES
Men jeg vil ikke udelukke at nogle kører med kort, hvilken scooter?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 20-09-05 17:04

Det er en Aprilia Habana. Jeg har indtil nu kørt med kort, hvilken indflydelse kan det have?

Mvh

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-05 19:44

Hvis du sætter et ES i den og stemplet går op og rammer den, så er det for langt.
Hvis den er lavet til det lange ( ES ) og du så kører med for kort, så mangler du kompression og gnisten sprænger kun nedad og ikke ud til siderne, og du får derfor ikke den rigtige spængeffekt.
Prøv med et ES, og træd langsomt på kickstarteren. rammer den tændrøret så er det for langt.
Gør den ikke, så er det med meget stor sikkerhed det rigtige tændrør.
forsøget koster dig 30,- for et tændrør.

:D

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 20-09-05 20:46

Ok. Dvs at jeg ikke har fuld effekt af mit tun, hvis jeg finder ud af at det skulle have været et langt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-09-05 22:39

Ja, du har ikke fuld effekt, hvis det skulle være langt, desuden kan du smelte stempeltoppen hvis længden ikke passer(Både for langt og for kort), specielt hvis tændrøret ikke har højt nok varmetal (Et højt tal leder bedre varmen væk)
Du skal køre med et varmetal på 9 som jeg også skrev, desuden skruer man altid tændrøret i topstykket før det monteres, for at se om længden passer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 21-09-05 09:43

Tak for svaret NoShyGuy.