/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværksproblem
Fra : joand
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 19-09-05 18:19

vi har nogle komputerer tilkoblet en dell server poweredge 600sc
sidst på dagen ca mellem 17:00 og 18:00 mister de forbindelsen
til netværket for de virker fint alene og
så kan vi genstarte komputerne en efter en eller alle på en gang
og så kører det igen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-05 21:05

Hvordan er de koblet til denne server?
Via en router eller en switch?
Køre de DHCP eller med en fast IP?
Hvordan ligger det med opdateringer til systemet?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 19-09-05 21:47

det er koblet med en dell switch powerconect 2324
men hr lige prøvet en anden model og fabrikat og det var samme problem
domæne
opdateringer er jeg ikke klar over nogle specielle jeg skal tjekke
det hele køre win xp pro

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-05 22:03

Hvad så med IP'en?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 19-09-05 23:28

de kører med faste ip adr.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-09-05 19:32

Har denne DELL server ikke en log, hvor du kan se hvad der er sket, og i så fald, er den koblet til?

Kommentar
Fra : joand

Dato : 20-09-05 19:41

log køre men der er ikke noget logisk i det den logger og tidspunkt det sker
men jeg kender dog heller ikke alle detaljer i loggen

Kommentar
Fra : joand

Dato : 20-09-05 19:43

glemte lige at den kan godt hente mail og være på nettet og det er alle maskiner, men når vi skal gemme
excel eller word progammer feks så låser de og så klare en genstart det og vi kører ca 1 døgn mere.

Annuller spørgsmålet
Fra : joand

Dato : 03-01-06 14:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål