/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejendomsmælgerens opgaver.
Fra : Hausbaer
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 18-09-05 18:41

Hej.
Vi kunne godt tænkte os at vide, hvilken opgaver en ejendomsmægler har i forbindelse med salget en ejerlejlighed. Her tænker vi på annocering. vores lejlighed har været vist i den lokale avis 2 gange siden Maj månede. og det skal siges at ejendomsmægleren ligger i en anden by, så der er ikke de normale reklamer når man går forbi ejendommælgerens kontor. da han ikke har kontor i byen. Vi er noget utilfredse med ham.. Der har været en interesseret køber og da han meldte sig holdte ejendomsmælgeren op med at annocerer og så gik der 2,5 måneder med at tro at han var interesseret, men han sprang så fra, der var spildt 2,5 månede. og så troede vi at nu ville der så ske noget...Men nej, efter et møde med ejendomsmægleren, hvor han lovede at nu ville han lave noget stort til avisen og vi er ennda gået ned i pris. Vi tog på 14 dags ferie og troede at nu skete der noget.MEN NEJ intet.. vi kan ikke engang få en simpel tilbagemeldning pr mail om der har været noget at se på den, ejendomsmægleren svar ikke på vores opkald eller mail.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-09-05 19:36

Find en anden ejendomsmægler!

Start med at sende et anbefalet brev til den gamle, hvor I fortæller at han er opsagt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 19:41

Hej
En ejendomsmægler, mægler ejendomme,,,mellem mennesker for penge.
INTET andet.
En ejendomsvurdering, kan du får af alle, der har kendskab til et hus, men det kan koste, for at få lavet, salgsopstilling og beregning af lån osv.
Har du så mange problemer, kunne du JO, ligesågodt selv sælge det.
GRATIS.
Advokaten, der laver de endelige papirer, ejerskifte/tinglysning/BBR og alle andre nødvendige papirer,,,,kan sikkert hjælpe mere, end den mægler du har nu.
Skift ham/hende ud

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-09-05 20:09

Ja, ud med den ejendomsmægler - mest på grund af det tilsyneladende manglende engagement

M.h.t. annoncer - mon ikke mægleren, trods alt, har sat lejligheden på Nettet? det er efterhånden dér de fleste kigger.

M.v.h. vil.du

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-05 20:12

Annoncering plejer at være noget man aftaler individuelt, altså hvor meget og hvor ofte der skal annonceres, for det plejer at være temmelig dyrt (hvis ikke det indgår i en fast aftalt pris).

Nu ved jeg så ikke hvilken aftale I i det store hele har med mægleren, om det er sådan et "solgt eller gratis" tilbud, men desværre ser man ofte, at mæglere tager en ejendom i kommission, og så sker der ikke ret meget mere end at tiden går....for mægleren skal have penge alligevel.

Som nævnt, kunne du måske have mere held med selv at sætte til salg, og stå for fremvisning og den slags, og så alliere dig med en god advokat der har tjek på det med salgspairerne ved hushandler.

Det plejer også være meget billigere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 25-09-05 09:36

Nå... men nu er det hele afsluttet.. ikke at vi har solgt.. men han har selv opsagt kontrakten...*S*

Vi fik endelig fat i ham... og han sagde at han havde sat lejligheden i både Holstebro og Struer avisen... Problemet er bare at vi får begge disse aviser og i ingen af dem var der en annonce...så vi fik ham i at lyve.. så sagde han at han ville opsige kontrakten... fint med mig...

Så nu har vi skiftet Thybolig ud med Danbolig.... så nu håber vi igen....

P.S. Skulle du kende nogen der søger en lejlighed i Struer.. så skriv bare...